banner-oro-1280x150

Exposicions

"Tour est possible". Victor Lustig, Paris 1925, de Maite Caramés a H2o

\
bonart barcelona - 22/04/16
La Galeria H2o del carrer Verdi de Barcelona presentarà del 5 de maig al 10 de juny "Tout est possible". Victor Lustig, Paris 1925 de Maite Caramés. La serendipitat, el fortuït, una troballa inesperada i afortunada, és el punt de partida de la història de Victor Lustig. Va arribar a París l'any 1925 procedent dels Estats Units, on s'havia dedicat a l'estafa professional. Disposat a seguir amb la seva carrera, la idea per a un nou cop li arribaria de forma totalment casual: mentre fullejava un diari va donar amb una notícia que es lamentava del deteriorament de la Torre Eiffel i els costos de manteniment que això suposava per a l'Ajuntament de la ciutat. Immediatament Lustig va engegar una de les majors estafes de la història: la venda de la Dama de Ferro. La casualitat, la sorpresa i el joc enfilen els records que Lustig evoca des de la seva cel·la anys després: un calidoscopi format per fragments vitals, esperes, miratges, somnis i mentides, sumint-nos en aquell subtil interval que transita entre la realitat i la ficció. Maite Caramés (Barcelona, 1972) és fotògrafa professional. Llicenciada en Història de l'art (Barcelona), va estudiar fotografia a l'Institut d'Estudis fotogràfics de Catalunya (IEFC). Ha participat en nombrosos festivals, exposicions individuals i col·lectives. "Utilitzo la fotografia com a imatge narrativa, explicada en forma de relats, sèries o seqüències. El quotidià i banal és sempre posat en escena per demostrar la fràgil línia entre realitat i irrealitat. Considero que la ment és una font inesgotable de consciència creativa. Les idees sobre les quals reflexiono són molt íntimes i humanes: el temps, la mort, el renaixement, la bellesa, el desig. M'interessa tant la fotografia artística com la documental. Moltes vegades la frontera entre un tipus de fotografia i una altra és una línia invisible que aborda el món real de maneres diferents. Tècnicament treballo en analògic i generalment amb càmeres de mig format. Cada història té un llenguatge i una manera de ser construïda. La càmera és important per aconseguir donar forma a aquest llenguatge." A la imatge, detall de Victor Lustig a Paris, 1925.
thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021Eude, generic

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal