Banner_MaquinesdelTemps_970x250

Certàmens

Drawing Room, la fira que reconeix la presència del dibuix contemporani

Drawing Room, la fira que reconeix la presència del dibuix contemporani
bonart madrid - 09/12/16
Drawing Room, l'única fira espanyola que reconeix de forma inequívoca la poderosa presència del dibuix contemporani en les arts visuals actuals, tornarà a celebrar-se al carrer Velázquez 12, al cor del madrileny barri de Salamanca, des del 22 fins al 26 de febrer de 2017. El comitè curatorial de Drawing Room Madrid format per nou experts internacionals: Elsy Lahner, curadora del Museu La Albertina (Viena); Immaculada Suro, directora del Museu ABC (Madrid); Juan González de Riancho, galerista (Santander); Ivânia de Mendonça Gall, consultora artística (Lisboa); Mercedes Estarellas, comissària (Palma de Mallorca); Omar-Pascual Castillo, comissari i galerista (Berlín i Canàries); Susana Sanz, comissària (Pequín); Simona Gavioli, crític i comissària (Bolonya) i la directora de la fira, la comissària i productora cultural Mònica Álvarez Careaga s'han seleccionat els continguts de la segona edició de la fira. La selecció dels projectes de 37 artistes presentats per 22 galeries procedents d'Alemanya, Polònia, França, Portugal, Itàlia i Espanya ha seguit les línies de treball establertes en la reeixida primera edició, Drawing Room pretén així conformar una visió internacional i transgeneracional del dibuix de més recent producció. Artistes emergents i de mitja cursa En primer lloc, la nova proposta destaca la pràctica dibuixística en els artistes emergents, que mostren la importància dels processos d'ideació de l'obra d'art, privilegiats enfront de l'execució i l'objecte final. Entre ells destaquen Klaas Vanhee (Bèlgica, 1982), de la Galeria Silvestre, Madrid, o Emmanuel Lafont (Argentina, 1980), de Yusto / Giner, Marbella. Drawing Room donarà la benvinguda als seus visitants amb una instal·lació dels dibuixos extrems, cínics, a vegades iracunds i molestos de William Ludwig Lutgens (Bèlgica, 1991) de A01 Fine Art Gallery, Nàpols. Per la seva banda, l'eloqüent elegància de les subtils transformacions estètiques d'Edith Kollath (Alemanya, 1977) de col·lectiva Gallery, Berlín, confirma la diversitat de les propostes. El segon eix de treball de Drawing Room serà el dibuix com a camp de reflexió en els artistes de mitja cursa, que vehiculen amb freqüència la seva concepció de l'art i de la creació d'una forma especialment reveladora. Dues galeries espanyoles presenten l'obra recent d'artistes consagrats: la Galeria Trinta de Santiago de Compostel·la a Eva Lootz (Àustria, 1940) i la Galeria Punt de València a Joan Cardells (València, 1948). El públic tindrà ocasió de conèixer, entre altres grans atractius, el neofolklorismo provençal de Thierry Lagalla (França, 1966), de Espace A Vendre, Niça, el dibuix amb grapes de Florentino Díaz (Càceres, 1954), Galeria Siboney, Santander i, per descomptat, descobrir els nous treballs dels artistes espanyols que estan protagonitzant els debats del dibuix contemporani com Manuel Blázquez (València, 1978) i María García-Ibáñez (Madrid, 1978), de la Galeria Pau i Comèdies, València; Cristina Almodóvar (Madrid, 1970), de Set Espai d'Art, València; Paco Guillén (Las Palmas de Gran Canària, 1974), Nova invalidin Galerie, Berlín i Estefania Martín Sáenz (Bilbao, 1982) i Guillermo Peñalver (Tarragona, 1982) a la Galeria Gema Llamazares, de Gijón. Ritorno a disegno. Programa Itàlia a Drawing Room Una de les feines de Drawing Room és la revisió de les diferents pràctiques actuals del dibuix a partir de variades tradicions culturals. Si el 2016 es va posar el focus en artistes xinesos formats en la pintura cal·ligràfica i paisatgística en 2017 la mirada es dirigeix ​​cap al patrimoni clàssic italià. La tradició italiana del dibuix com a instrument privilegiat al servei de l'observació va originar una investigació sistemàtica del món. Aquesta actitud d'il·limitada curiositat que utilitza el dibuix com a manera d'apropiació de la realitat es pot rastrejar en els artistes italians contemporanis. Estarà representada per un nucli expositiu a l'interior de la fira -a càrrec del comissari i gestor bolonyès Antoni de Falco- integrat per quatre galeries que presenten l'obra de set artistes nascuts entre 1973 i 1983, mostrant les variades aproximacions dels creadors italians actuals a dibuix contemporani. La delegació italiana està encapçalada per la galeria de Mòdena D406 Fedeli alla línia, dirigida pel comissari especialista en dibuix Andrea Losavio que presenta dos reconeguts artistes: el pioner del dibuix urbà Ericailcane (Belluno, 1980) i l'autor d'una imatgeria botànica preciosista, Nicola Toffolini (Udine, 1975). Laurina Paperina (Rovereto, 1980) i Anna Turina (Lecco, 1973) són les autores d'iconografies iròniques i irreverents triades per la jove galeria d'Seregno, Martina 's Gallery. Les animacions de Marta Roberti (Brescia, 1977) de la galeria de Bari, Doppelgaenger, indaguen en la neurosi, el trauma i altres conflictes psicològics creant narratives peculiars. Finalment, la connexió amb el patrimoni clàssic italià estarà present de la mà de la galeria de Biella, Bi-Box Art Space, a través de la mirada arqueològica d'Enrico Tealdi (Cúneo, 1976) i la lectura en clau poètica de la memòria de Bruno Cerasi (Bolonya, 1983). Galeries i Artistes Drawing Room 2017 Espace A Vendre Niça Thierry Lagalla (Cannes, França, 1966) Emmanuel Régent (Niça, França, 1973) A01 Fine Art Gallery Nàpols William Ludwig Lutgens (Turnhout, Bèlgica, 1991) Galeria Trinta Santiago de Compostel·la Eva Lootz (Viena, Àustria, 1940) PAMEN Pereira (El Ferrol, la Corunya, 1963) Galeria Siboney Santander Florentino Díaz (Fresnedoso d'Ibor, Càceres, 1954) Galeria Silvestre Madrid Klaas Vanhee (Malines, Bèlgica, 1982) Irene González (Màlaga, 1988) Set Espai d'Art València Cristina Almodóvar (Madrid, 1970) Ana H. de l'Amo (Càceres, 1977) Lectiva Gallery Berlín Edith Kollath (Eutin, Alemanya, 1977) Nova invalidin Galerie Berlín Abraham Lacalle (Almeria, 1962) Paco Guillén (Las Palmas de Gran Canària, 1974) Yusto / Giner Marbella Àngels Agrela (Úbeda, Jaén, 1966) Emmanuel Lafont (Buenos Aires, Argentina, 1980) Galeria Punt València Joan Cardells (València, 1948) Matías Ercole (Bons Aires, Argentina, 1987) Galeria Pau i Comèdies València Manuel Blázquez (València, 1978) María García-Ibáñez (Madrid, 1978) ATM Gijón Clara Sánchez Sala (Alacant, 1987) Rodríguez Gallery Poznan Regina Giménez (Barcelona, ​​1966) Dorota Buczkowska (Varsòvia, Polònia, 1971) Magda Belloti Madrid Alfredo Igualador (Madrid, 1971) Mòdul Centre Difusor d'Art Lisboa Rui Algarvio (Barreiro, Portugal, 1973) Alejandro Botubol (Cadis, 1979) Galeria Gema Llamazares Gijón Estefania Martín Sáenz (Bilbao, 1982) Guillermo Peñalver (Tarragona, 1982) Espai Olvera Sevilla Nuno Sousa Vieira (Leiria, Portugal, 1971) Programa Itàlia D406 Fedeli alla línia Mòdena Nicola Toffolini (Udine, Itàlia, 1975) Ericailcane (Belluno, Itàlia, 1980) Martina 's Gallery Seregno Laurina Paperina (Rovereto, Itàlia, 1980) Anna Turina (Lecco, Itàlia, 1973) Bi-Box Art Space Biella Enrico Tealdi (Cúneo, Itàlia, 1976) Bruno Cerasi (Bolonya, Itàlia, 1983) Doppelgaenger Bari Marta Roberti (Brescia, Itàlia, 1977) A la imatge, Angela Agrela, Lucía y Cupido, 2016, cortesia de la Galeria Yusto/Giner.
300x300CC_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

Banner_MaquinesdelTemps_970x250