Baner-1280x150-px

Notícies

White Summer tanca la seva edició més creativa

White Summer tanca la seva edició més creativa
bonart pals - 30/08/17
Les actuacions de La Fura dels Baus i el conjunt osonenc d'indie-folk La Iaia han posat el punt final a la programació de White Summer 2017, que aquesta passada mitjanit ha clausurat la seva sisena temporada. El festival, pel qual han passat més visitants que mai –140.000 en els seus 23 dies de durada–, s'ha consolidat com a punt de trobada estiuenc imprescindible de la Costa Brava i ha batut rècord d'expositors acollint en els seus 30.000 m2 d'extensió a 500 artesans, dissenyadors, artistes, emprenedors i marques locals, així com 50 restauradors. Des del seu naixement el 2012, White Summer ha crescut orgànicament gràcies a la seva enginyosa fórmula ideada per Miryam Cuatrecasas. Un concepte basat en unir, en una ubicació excepcional de Serres de Pals, el millor dels festivals de música i les arts escèniques amb el millor de la gastronomia i una proposta de valor en l'àmbit del consum d'autor, sense oblidar un important lloc per a les conferències, els tallers i les masterclasses. 2017 ha portat importants novetats, com una generosa programació d'un centenar d'espectacles i més de 40 tallers i conferències, la producció d'una companyia artística pròpia i una estrena i tancament impactants amb l'espectacle La Xarxa Humana de La Fura dels Baus. Una altra de les estrenes de l'estiu ha estat la iniciativa White Summer Tast: una plataforma gastronòmica per fomentar i projectar la producció local  desenvolupada en col·laboració amb Incatis, empresa gironina dedicada a la creació d'esdeveniments gastronòmics. White Summer Tast ha ofert un nou concepte de degustació de productes enogastronòmics d'alta qualitat, comptant amb els vins de cellers locals com a principals protagonistes. Gràcies a l'increment en el nombre d'expositors, entre altres factors, s'estima que l'impacte econòmic positiu d'aquest esdeveniment –generat principalment per l'activitat hotelera i de restauració, així com per la creació d'ocupació– ha augmentat en un 15% o 20% respecte a l'edició de 2016, que va moure fins a 4,5 milions d'euros a l'Empordà. Amb una inversió d'1,3 milions d'euros, una quantitat que supera en 400.000 euros la xifra de l'any passat, White Summer 2017 ha generat 100 llocs de treball directes i més de 500 indirectament. Plataforma de promoció per artesans, dissenyadors, creatius i restauradors un cop més ha existit una gran demanda per fer-se un lloc a White Summer, tant per la seva alta afluència de públic com pels beneficis econòmics que comporta per a expositors i restauradors. No obstant això, més enllà de l'impacte en caixa, el que resulta més interessant com a inversió a mig i llarg termini és establir contactes, testejar productes i aprofitar les sinergies i els ponts que s'estenen entre professionals joves i negocis consolidats. Així doncs, a més de com a trampolí comercial per prometedores start-ups i emprenedors locals, White Summer també ha atret marques consagrades interessades a arribar a nous clients mentre entren en contacte amb el seu públic en un entorn diferent, explorant noves possibilitats, arriscant i provant nous conceptes.
Banner-HCB-180x180px_v1-cat-1La-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88