1 Setembre 2019
Notícies Linz

La col·lecció Beep a Ars Electronica Festival

bonart

Per segon any consecutiu la Col·lecció BEEP d’Art Electrònic serà la col·lecció convidada a l’Ars Electronica Festival, que se celebra a Linz del 5 al 9 de setembre, durant el qual s’atorguen els premis més prestigiosos del sector, els Ars Electronica Prix.

El Festival celebra el seu 40è aniversari amb l’edició més àmplia de la seva història, titulada Out of The Box. The midlife crisi of the digital revolution, que ofereix al llarg de 5 dies, més de 500 entre mostres, tallers i esdeveniments de tota mena, repartits en 16 espais, al voltant del centre neuràlgic, el mític Postcity, l’antic i gegantí edifici de correus, vestigi d’un món que ja no existeix. I és precisament en el Gallery Space del PostCity, el cor bategant del Festival, on la Col·lecció BEEP exposarà les seves obres.

Després de l’èxit de l’any passat, quan es va estrenar a Ars Electronica amb quatre peces d’artistes de referència internacional (Eugenio Ampudia, Daniel Canogar, Paul Friedlander i Julius von Bismarck), la Col·lecció BEEP desembarca amb una exposició més àmplia i articulada, a la alçada del 40è aniversari del Festival.

Tal com explica Vicente Matallana, director de la Col·lecció BEEP d’Art Electrònic, “la nostra proposta expositiva estableix un concepte expandit de bioarte, que qüestiona el paper de l’ésser humà al planeta i la seva interacció amb l’entorn, tant proper com llunyà, tant terrestre i aquàtic com còsmic”.

Realitzada amb la col·laboració de NewArtFoundation, la presentació de BEEP es compon de dues parts: una selecció d’obres de la Col·lecció i les noves peces fruit del primer programa de producció, desenvolupat en col·laboració amb el Centre Hangar de Barcelona, ​​dirigit per Lluís Nacenta.

La Col·lecció BEEP està representada per 4 obres: una de les peces més emblemàtiques del fons Luci, sense nom i sense memòria del català José Manuel Berenguer i les tresadquisiciones més recents: Aurelia 1 + Hz / proto visqui generator de l’artista eslovena Robertina Šebjanič, The Wall of Gazes dels argentins Mariano Sardón i Mariano Sigman, guanyadora del Premi ARC-BEEP d’Art Electrònic 2019 i Eclipsi II de la grega Félicie d’Estienne d’Orves.

La col·laboració amb el Centre de Producció Independent Hangar està representada per tres noves peces, que passen a formar part de la Col·lecció: Psycho tràngol // K-Hole de l’alemany Kenneth Dow, Paintball Techniques de l’argentí Patricio Rivera i post-window de la colombiana Lina Bautista i el mexicà Ivan Pau.

La presència de la Col·lecció BEEP en l’Ars Electronica Festival es completa amb la participació del seu director, Vicente Matallana, a la taula de debat Paradoxes and Obstacles in maintaining and staging alive Biomedia art (Paradoxes i obstacles per mantenir i exposar el bioarte viu) , que tindrà lloc diumenge 8 de setembre, a les 13 hores i comptarà a més amb Jo Wei, investigador de la Universitat de Fudan (Xangai, Xina), els artistes Paul Vanouse, Marta de Menezes yRobertina Šebjanič, i l’investigador de les interaccions entre art, tecnologies i estètiques híbrides Jens Hauser (França / Dinamarca), com a moderador.

En el debat, centrat en la preservació del bioart, Matallana plantejarà un qüestionament sobre el model de col·leccionisme més adequat per deixar un llegat d’obres d’aquest tipus.

A la imatge, Aurelia 1+Hz proto viva generator by Robertina Sebjanic. Foto: Hana Jošić.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies