Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1

Exposicions

Gran retrospectiva de la família Brueghel al Palau de Gaviria

Gran retrospectiva de la família Brueghel al Palau de Gaviria
bonart madrid - 27/08/19
El Palau de Gaviria, carrer Arenal 9 de Madrid, presenta del 2 d'octubre de 2019 al 12 d'abril de 2020 la mostra Brueghel. Meravelles de l'art flamenc. Es tracta d'una gran exposició de la família Brueghel, una oportunitat única per conèixer l'obra d'una saga que va marcar la història de l'art europeu entre els segles XVI i XVII. Organitzada per Arthemisia Espanya, Brueghel. Meravelles de l'art flamenc estarà composta per prop d'un centenar de peces representatives d'aquest llinatge de pintors el imaginari és reflex de tot un període històric. Aquesta mostra, comissariada sempre per Sergio Gaddi ,, arriba a Espanya després del seu pas per ciutats com Roma, París o Tel Aviv, a més de per diverses seus al Japó (Tòquio, Toyota, Sapporo, Hiroshima i Kōriyama), on ha comptat amb una gran acollida per part del públic. Amb una àmplia selecció d'obres dels vuit membres més destacats de la família -Pieter Brueghel el Vell, Pieter Brueghel el Jove, Jan Brueghel el Vell, Jan Brueghel el Jove, Jan Peter Brueghel, Abraham Brueghel i Ambrosius Brueghel-, l'exposició es completa amb una visió de l'univers pictòric de l'època gràcies a peces representatives d'una vintena d'artistes com Rubens, el Bosco o David Teniers el Jove. El recorregut part de l'anomenat fundador de la saga, Pieter Brueghel el Vell (cap a 1525-1569), els olis van il·lustrar proverbis i dites populars d'una manera realista, reflexiva, provocadora, incisiva i no sempre fàcil d'interpretar, donant peu a una obra rica en continguts morals. En les seves representacions de paisatges amb figures de camperols i en les seves escenes de la vida rural s'interrogava de forma permanent sobre la condició de la persona i del món, alhora que criticava de manera sarcàstica dels vicis humans. A causa del fet que la majoria dels quadres de Pieter el Vell pertanyien a col·leccions privades, on no podien ser vistes pel públic, la seva fama inicial es deu en gran part al seu primogènit, Pieter Brueghel el Jove (1564-1637), que va assegurar la difusió de l'obra del seu pare realitzant autèntiques còpies dels seus quadres, com la Trampa per a ocells de 1601. El segon fill de Pieter Brueghel el Vell, Jan Brueghel el Vell (1568-1625), també va seguir l'estela de la tècnica i els temes de l'obra de l'iniciador de la saga, però amb més llibertat en les seves interpretacions, així com amb un major protagonisme de la representació de la natura. La seva tècnica pictòrica -d'una perfecció capaç de conferir a la pintura sensacions gairebé táctiles-, li va valer el sobrenom de "Brueghel de Vellut". La dinastia Brueghel s'enriqueix amb nous protagonistes en la figura de Jan Brueghel el Jove (1601-1678) -fill de Jan el Vell-, que va heretar l'estudi del seu pare i va ingressar a la Gremi de Sant Lluc, un dels gremis de artistes i artesans flamencs de més prestigi. A més d'aconseguir gran èxit a través de la venda dels quadres heretats del seu pare, Jan el Jove va acabar aquells que estaven incomplets i va realitzar noves obres dins d'un estil molt personal. Va tenir onze fills, dels quals cinc es van dedicar a la pintura. L'exposició permet descobrir la interessant tasca dels hereus d'aquesta noble tradició, començant per Jan Peter Brueghel (1628-1664), que es va dedicar al gènere floral, i seguint amb Abraham Brueghel (1631-1697), pintor de paisatges i bodegons de flors i fruites. Així mateix, un dels elements més sorprenents de l'exposició al Palau de Gaviria de Madrid serà poder admirar les obres Parella de bodegons amb flors, de 1660, i un cicle de quatre quadres que representen la Al·legoria dels elements: terra, foc, aigua i aire, de 1645, d'Ambrosius Brueghel (1617-1675), artista poc conegut i escassament estudiat. Brueghel és la sisena gran exposició organitzada per Arthemisia Espanya a la planta noble del Palau de Gaviria, una seu versàtil, consolidada ja com un punt de referència en el panorama artístic madrileny gràcies a mostres com Escher, Alphonse Mucha, Revolucionaris del Segle XX, Tamara de Lempicka. Reina de l'Art Déco o Liu Bolin. The Invisible Man. A la imatge, "El ball nupcial", Pieter Brueghel el Jove, 1556.
Nial nou-180x178JP_Bonart-180x180-Online_

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88