29 Novembre 2018
Notícies Santander

El Centre Botín exposa dues escultures cedides per Sucessió Miró

bonart

El Centre Botín, Moll d’Albareda s/n als Jardins de Pereda, exposa Femme Monument (1970) i Souvenir de la Tour Eiffel (1977), les dues escultures cedides per Sucessió Miró a la Fundació Botín durant un període de cinc anys. Les dues peces, situades a la galeria E de la primera planta de l’volum expositiu del centre d’art a Santander, poden gaudir des de les passarel·les exteriors de l’edifici.

D’aquesta manera, el Centre Botín tracta de complir amb el desig exprés de l’artista, que desitjava que les seves obres de gran format es mostressin en llocs públics i transitats, perquè així fossin accessibles al major nombre possible de persones. Les dues peces van formar part de l’exposició “Joan Miró: Escultures 1928- 1982”, una mostra única i antològica que ha presentat aquest any el Centre Botín i en la qual exhibia els principals treballs escultòrics de l’artista i la seva original procés creatiu.

Moguts per la gran acceptació que ha tingut aquesta mostra, els hereus de l’artista van decidir cedir temporalment dues escultures al Centre Botín i altres dos a l’Ajuntament de Santander, unes obres aquestes últimes que s’instal·laran als Jardins de Pereda durant 2019. Així, aquestes quatre escultures constitueixen una completa selecció de la trajectòria escultòric de Joan Miró, atès que representen el seu treball en tres tallers de fosa diferents (fundició Parellada de Barcelona, ​​Susse Fondeur a París i Fonderia Artística Bonvicini a Verona). A més, el ventall cronològic que es dóna en el conjunt permet apreciar amb claredat l’evolució de les seves escultures, unes obres concebudes a partir de diversos elements que formaven part de la vida quotidiana de l’artista, als quals atorgava una nova vida.

“Femme Monument” (1970) és una de les primeres escultures que l’artista treballa en la Fonderia Artística Bonvicini, a Verona. Allí va crear peces de gran format, polides i de superfícies llises. L’origen d’aquesta escultura és una pastilla de sabó de les que utilitzava Miró per netejar pinzells. En tenir les vores més durs s’anava erosionat la part interior fins a fer un orifici com el que es representa a l’escultura.

“Souvenir de la Tour Eiffel” (1977) realitzada a la Fundició Parellada a Barcelona és una obra de tres metres d’altura concebuda amb objectes inicialment sense validesa artística: un llum de vímet que es recolza sobre quatre potes i la pantalla ha estat substituïda per la figura d’un capgròs, concretament la de Groucho Marx. En posar aquesta gran cap horitzontalment, es produeix un joc visual que dóna pas als trets facials. Queda al front una gran obertura a manera de boca i altres exagerades faccions, modelades pel propi Miró.

Per la seva banda, Tête (Tête sud socle), 1978, i Femme (Femme debout), 1969, són les obres monumentals rebudes per l’Ajuntament de Santander i que s’ubicaran durant 2019 als Jardins de Pereda.

A la imatge, les dues escultures cedides per Sucessió Miró a la Fundació Botín.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies