7 gener 2020
Notícies Bilbao

1.170.669 persones visiten el Museu Guggenheim durant el 2019

bonart

2019 ha estat un any molt positiu per al Museu Guggenheim Bilbao gràcies a el recolzament obtingut per part de públic, que es concreta en 1.170.669 visitants, la quarta millor xifra de la història del Museu, el que demostra un cop més la seva capacitat tractora per el territori.

Tenint en compte el seu origen geogràfic, es manté l’habitual percentatge majoritari d’estrangers (69% de l’total), que procedeixen fonamentalment de França (17%), la Gran Bretanya (7%), Alemanya (7%), Estats Units (7% ), Itàlia (5%). El públic del País Basc se situa en el 9%, mentre que el percentatge de visitants de la resta de l’Estat és de l’22%, destacant com en anys anteriors Catalunya (5% de l’total de visitants) i Madrid (4%).

El principal atractiu del Museu en 2019 per als visitants ha estat l’ambiciosa i variada programació artística. Així, una mirada enrere: Giorgio Morandi i els mestres antics va ser vista per 702.010 persones entre el mes d’abril i octubre, Jenny Holzer: Retrospectiva va ser gaudida per 655.713 persones entre març i setembre, Lucio Fontana. Al llindar va ser visitada per 552.213 persones entre maig i setembre i Gerhard Richter: Marines per 445.105 entre maig i principis de setembre. Cal destacar així mateix la ressenyable afluència de les exposicions inaugurades el passat mes d’octubre i que continuen en 2020: Thomas Struth, que va atreure fins a la fi d’any a 263.381 persones; Soto. La quarta dimensió, (210.351) i Obres Mestres de la Kunsthalle Bremen: de Delacroix a Beckmann (186.884), el que constitueixen xifres altes per al període.

En l’àmbit digital, el web guggenheim-bilbao.eus va registrar el 2019 un total de 2.333.206 visites i 7.592.391 pàgines vistes, en línia amb l’any anterior, mentre que a les xarxes socials el Museu segueix augmentant la seva comunitat i influència , amb 542.000 seguidors a Instagram, 370.000 a Twitter i 318.000 a Facebook, el que suma un total de 1.230.000 persones.

Pel que fa als programes educatius, en 2019 han participat 105.790 persones en les diferents activitats presencials i online que ofereix el Museu, 917.987 han fet ús dels espais didàctics complementaris a la programació artística. Com a principals novetats d’enguany destaquen la posada en marxa de les Visites virtuals per apropar els estudiants de Primària i Secundària l’arquitectura i les Obres Mestres de la Col·lecció del Museu a través de l’eina Skype in the Classroom i el nou programa de residències artístiques concebut per reforçar el valor de el pensament divergent i el procés creatiu en el desenvolupament de les activitats educatives. Una altra dada destacable és la consolidació dels programes de beques per a estudiants i artistes bascos al Solomon R. Guggenheim Museum de Nova York, dels quals ja s’han beneficiat 30 persones. Finalment, el programa topar-te, pel qual s’obren els espais del Museu a altres agents i entitats culturals del País Basc per a la programació de diferents disciplines (música, cinema, vídeo, dansa, performance, teatre i gastronomia) segueix gaudint de gran èxit de públic i sumant noves col·laboracions.

Pel que fa als membres individuals del Museu, són 57.530 les persones que formen part de Community, la comunitat creada pel Museu al voltant de l’art i la cultura. Desglossada per col·lectius, està integrada per 20.197 Amics del Museu, el que suposa la xifra més alta des dels inicis del Museu i avala l’ampli suport social en l’entorn més proper, així com per 35.905 Seguidors, la modalitat gratuïta per establir una relació amb el Museu, i 1.428 beneficiaris de el Programa ERDU, consistent a facilitar l’accés gratuït a el Museu a persones desocupades.

Per la seva banda, la participació empresarial al Museu Guggenheim Bilbao en 2019 es tradueix en 125 Membres Corporatius que suposen un pilar fonamental en el finançament de l’entitat, i que també formen part de Community.

Els resultats de 2019 relatius a l’impacte econòmic que el funcionament del Museu Guggenheim Bilbao genera en l’entorn són els següents:

El total de la demanda generada com a conseqüència de l’activitat del Museu a Euskadi ha estat de 500.800.000 d’euros.
L’aportació a l’PIB ha estat de 438.500.000 d’euros. Aquestes xifres han generat uns ingressos addicionals per a les hisendes públiques Basques de 67,9 milions d’euros. L’activitat del Museu ha contribuït a el manteniment de 9.387 llocs de treball. Un any més, el Museu Guggenheim Bilbao continua sent líder entre les institucions culturals europees en el seu nivell d’autofinançament, que el 2019 s’ha situat al voltant de l’70%.

A la imatge, Museu Guggenheim Bilbao.

Etiquetes:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies