29 novembre 2013
Exposicions Torí

Joanpere Massana exposa a la Galleria Raffaella De Chirico

bonart

La Galleria Raffaella De Chirico presenta l’última exposició del calendari 2013, Mater, amb obres d’un col·lectiu de quatre artistes: Louise Elias, Joanpere Massana, Paolo Peroni i TTozoi.

Després d’aquesta exposició la galeria s’instal.larà en una nova seu a Torí on inaugurarà la nova etapa amb una exposició individual de l’artista català Joanpere Massana titulada Il libro dell’aria (obres que no es van poder veure en l’exposició que sota el mateix títol va inaugurar l’any passat a Milano i que queden reproduides en el llibre que amb el mateix títol va dedicar-li a Massana l’editorial Skira )

Mater és una idea, una línia conceptual que uneix els quatre artistes, no una expressió de la naturalesa en la seva forma més immediata i figurativa però si en les seves emocions en els colors, materials i simbòlics.

L’exposició és una expressió de la multiplicitat de significats inherents a la natura per expressar-se amb la investigació de materials, amb l’elecció de materials naturals, amb una figuració estilitzada i emocional.

Els artistes que participen en l’obra col·lectiva Mater  traballen en cicles a nivell conceptual. Aquesta és la raó per la que Elías, Massana, Peroni i TTozoi cada cicle de treball és la matriu de la següent sèrie.

Luisa Elia (Lecce , 1960) estima materials naturals, estudiar-los, els percep, els barreja, els transforma. L’obra d’Elías forma i regenera a través de la investigació sobre el buit i l’espai. De vegades, mirant al seu treball, un té la impressió d’estar a la cara de les formacions naturals, en els quals no hi ha hagut “manipulació”. La major part de les seves obres en una dimensió més enllà del temps i de la història. De vegades, les seves obres semblen flors, esdeveniments marins eflorescències.

Joanpere Massana (Ponts, Lleida, 1968) crea cicles d’obres que s’inspiren en elements naturals. Les seves obres es caracteritzen per una força instintiva i sensorial a causa de la naturalesa tàctil dels materials utilitzats.

La seva pintura és densa amb capes de matèria, dels signes i el clarobscur, una multitud de formes d’expressió, que es basen en el passat existencial de l’artista,  que es converteixen en figures simbòliques i arquetípiques, en al·lusió a la totalitat de la condició humana. En l’obra de Massana es creen atmòsferes i situacions que no es veuen, i que es perceben, perquè és el cos físic de l’observador que ho necessita analitzar inspirat per les vibracions de les obres.

Paul Peroni (Cuggiono, 1984 ) treballa en cicles temàtics -Morfogènesi, Personatges, Genotip i Fenotip, Caça Embolica- els valors confirmem l’interès de l’ artista a la dimensió profunda, el botó i la matèria orgànica metamòrfic, per a aquells territoris inexplorada inconscient de l’entorn de realitat en la qual estem immersos.

Encara que, per una banda, és evident que aquestes pastilles i aquestes escultures neixen d’una elaboració formal ben controlat, i per un ús assenyat dels procediments tècnics que posen l’accent en l’expressivitat dels materials directes, d’altra banda, l’aparença és la de configuracions informar que semblen ser el resultat de processos biològics desconeguts o més aviat suspesos fases dels processos orgànics i bloquejades al seu lloc.

El TTozoi (Stefano Forgione,1968 i Giuseppe Rossi 1972 Avellino) implementen una investigació artística que consisteix en la construcció de les obres a través de la proliferació de floridures sobre llenç, deixant que esdevinguin esdeveniment artístic “naturalment” . “Les espores -expliquen els artistes- i sense cap record formal i tècnica , ja no determinar una execució, sinó un acte que acaba amb la creació natural no va crear nous esdeveniments , però ho fem realitat , deixant la història funciona a un. automatisme natural , separat de qualsevol intenció descriptiva”. Si tenim en compte que l’art conceptual, històricament sempre ha intentat robar l’art en si a les limitacions formals i la tradició cultural, a fi d’aconseguir el repudi de la perspectiva, la història, i sobretot la forma de la natura amb un toc violent TTozoi vostè té perspectiva, gràcies als quals és tan mortificada per la mateixa naturalesa que neix el nou conceptualisme “curs informal”. A continuació, reinterpreten la màgia creativa no com un fest, sinó com “no acció”, una intervenció “buida” “que sempre cristal·litza la generació natural espontània i impredictible en la dimensió lírica que defineixen com “curs informal absoluta”.

L’exposició es podrà visitar del 30 de novembre al 29 de desembre del 2013.

A la imatge, l’artista lleidetà Joanpere Massana.

Etiquetes: · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies