320x100_Podcas Revistes

Erakusketak

Alsino Skowronnek al Centre d'Art Contemporani Piramidón

Fins al 25 d'abril

Alsino Skowronnek al Centre d\'Art Contemporani Piramidón

ChatGPT, Dalle-2, Midjourney, Stable Diffusion o ControlNetlleva són els pintorescs noms de les intel·ligències artificials (IA) més innovadores. Els nostres dies inclouen centenars de propostes de nous formats d’IA que ens enfronten, si més no, a un debat sobre l’ètica de l’ús tecnològic. El seu objectiu és crear sistemes de combinacions algorítmiques amb el propòsit d’imitar la intel·ligència humana per millorar les capacitats humanes. L’autor de l’exposició Excavation Trail, Alsino Skowronnek, utilitza aquests recursos per crear obres digitals inspirades en l’estètica d’aquestes tecnologies, que s’entrellacen amb l’emocionalitat que caracteritza l’espècie humana.

Alsino Skowronnek es considera un dissenyador de dades, un creador de mapes i un productor d’artefactes visuals. La seva obra fa referència a la cultura urbana del grafit, un fenomen tradicionalista que conserva les formes dels seus inicis, els anys setanta als carrers dels Estats Units. No obstant això, a través de la digitalització, aconsegueix trencar els codis del llenguatge simbòlic del gènere artístic estatunidenc.

L’exposició plasma la relació entre la interfície i les arts plàstiques analògiques, per reflexionar sobre els processos d’aprenentatge i els patrons canviants de la interacció entre la persona i l’ordinador. L’artista, que es troba en residència al mateix edifici, combina l’esprai amb la pintura i el llapis per generar obres de base blanca, en la majoria dels casos; sobre aquesta, formes irreconeixibles d’esprai negre i detalls lineals amb llapis, alineats entre ells en una espècie d’ordre irregular.

Amb el concepte “intel·ligència artificial”, l’artista alemany posa sobre la taula les fronteres de les capacitats intel·lectuals, creatives i emocionals de la tecnologia. Per aquest motiu, Skowronnek prefereix parlar d’“aprenentatge automàtic”, que fa valdre, només, la capacitat d’aprendre de les dades. Per a Skowronnek, el data design and painting és un recurs material per facilitar la creació i l’expressió d’afectes i significats emocionals, com ho han sigut la màquina d’escriure o els ordinadors per a la literatura. D’aquesta manera aconsegueix dissociar l’estructura d’una imatge per poder tornar a associar-la lliurement. El procés creatiu consisteix a recombinar les imatges amb fragments textuals que neixen de l’experiència personal de l’artista per reafirmar que les creacions van precedides, conscientment o inconscientment, d’una trajectòria i una herència historicocultural, lluny d’una creació computacional

Ver_llover_Bonart_180x180 pxLa-Galeria-201602-recurs

Interesatuko
zaizu
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90