0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px

Notícies

"Sitges Actiu" a la Tertúlia Bohèmia

\

Els dijous Doctor Game té okupes convidats. Les taules i cadires s’arrengleren i a partir de les nou del vespre comença l’estrany conclau, la Tertúlia Bohèmia,  que des de fa vint-i-dos anys perviu, originàriament fundat al redós del Cafè Roy i ara aixoplugat al Doctor Game del Retiro, societat recreativa al carrer d’Àngel Vidal. Sitges Actiu és el nom d’un magazine que es publica electrònicament a la xarxa d’Internet i que cobreix els múltiples i variats esdeveniments que, d’una manera gairebé frenètica, tenen lloc en aquesta vila eixerida que és Sitges, la blanca Subur. Per parlar-nos d’aquest fenomen mediàtic i de la utilitat social de les revistes digitals vàrem tenir la presència de Francesc Je, fotògraf del mitjà que junt a Marta Roig componen i articulen Sitges Actiu des de l’abril de l’any passat. Modesto Caballero va fer-nos una introducció al tema, entre reflexiva (la tantes voltes anunciada, imminent i lenta, desaparició dels mitjans de comunicació que utilitzen el paper) salpebrada amb l’actualitat més rabiosa (la destitució, o “sortida”, del director del diari El Mundo).  Modesto va presentar Sitges Actiu com el resultat lògic de l’evolució tecnològica i com la posada al dia d’un model de revista que cobreix els actes socials a Sitges fent promoció i difusió de l’àmbit local a nivell global. Marta Roig, seguidament, planteja el repte i els avantatges d’aquesta Revista Digital que pren el nom de Sitges Actiu. Va destacar-ne les seccions fixes,una dedicada a la pròpia Tertúlia Bohèmia a través de l’enllaç (link) amb la pàgina que manté actualitzada Santiago Salcedo, els museus de Sitges, les notes de premsa de l’ajuntament sitgetà i a més els actes  que conformen una atapeïda agenda de la vida local, diürna i noctàmbula. L’altaveu gràfic, les fotografies donen testimoni de les múltiples facetes d’un Sitges Actiu, més del que ens pensem. Marta Roig va destacar que Sitges ofereix un ampli ventall d’activitats lúdiques, culturals i també esportives moltes de les quals passen inadvertides, com per exemple el concurs hípic de salts que té lloc a club social a Vallpineda. També va comentar la repercussió a nivell global, inclús internacional, de la seva pàgina on es fan publicitat empreses sitgetanes com el restaurant L’Atzavara al port d’Aiguadolç i fins i tor s’hi venen entrades, com les del concert acústic de Chenoa  programat pel proper 5 d’abril al teatre Casino Prado coincidint amb el cap de setmana de la 21 ena. Fira d’Art de Sitges a l’envelat del passeig de la Ribera. En la torna de paraules hi hagué un debat animadíssim amb tocs polèmics i amb reflexions profundes a l’entorn de l’actualitat més propera. La renovació i nou format del setmanari local, L’Eco de Sitges, va centrar també l’atenció dels tertulians que com a bons sitgetans segueixen amatents el bategar de Sitges, un poble que manté un ritme trepidant, una vila rica en festivals i esdeveniments, una petita ciutat abocada a l’activitat turística, baluard blau i focus de les mirades de tot un nou món que s’emmiralla en les pantalla dels tablets, mòbils i e-phones, però que finalment viu la comunitat i el dia a dia dels carrers, les places i els indrets genuïnament mediterranis, tal com Sitges és i ha estat des dels grecs i els romans una “sub urs”, un carrer de Barcelona, un relais de no nomes sol i platja sinó també d’art, cultura vida activa.                                                                                                                                            

banner-oro-180x180Banner-Consuelo-Kanaga-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1