21 Agost 2019
Notícies Alcanar

Opuscle sobre la intervenció artística de Miquel Paton a la capella dels Prats d’Alcanar

bonart

Amb la presència de l’alcalde d’Alcanar i diverses autoritats del territori, es va presentar, a la biblioteca Trinitari Fabregat d’Alcanar, un opuscle, que valora la intervenció artística realitzada per Miquel Paton a la capella dels Prats d’Alcanar.
Aquesta publicació, impresa per Gràfica Dertosense de Tortosa, s’ha portat a terme amb el suport del Consell Comarcal del Montsià. Ha estat coordinada per Anna Nicolau i compta amb uns excel·lents escrits de: Miquel Paton, Bernat Puigdollers, Ramon Rosales, Elisenda Rosàs i Sergi Sancho. Amb unes magnífiques fotos de Bea Dalmau i ha estat revisat, amb cura, per Miquel Saumell.
L’estiu de 2015, la família RosàsTosas va encarregar a l’artista Miquel Paton de portar a terme una intervenció artística a la capella dels Prats, amb l’objecte de crear una nova pintura per a l’espai central del retaule barroc, ubicat a la capella de la seva propietat, al bell mig dels prats canareus.
La composició d’aquesta obra havia de dialogar amb una icona exempta de la Mare de Déu, titular de la capella.
L’obra s’inspira en l’estructura interna dels retaules barrocs i en la cartografia del territori més proper. La gamma cromàtica emprada sorgeix dels colors del pas de les estacions. La contemplació del conjunt ens convida a la introspecció, elevant la mirada des de camps i horts fins als blaus de llum i cap a l’infinit.
Paton va dibuixar aquesta icona de la Mare de Déu dels Prats, tot prenent com a referència les icones més antigues conegudes.
De la pedra, que havia estat boca de rec de la bassa del mateix prat, Paton va fer tallar la base sòlida que sosté la tija de fusta, en la qual està suspesa la icona. Aquesta tija, de base cruciforme, té una petita magolla cúbica amb un relleu incrustat que representa una flor de taronger.
La icona i la tarongina de la tija, van ser repussades en plata, a partir dels dissenys de Paton, per Salvador Sos, al taller dels Esquerra, de Barcelona.
Situada a l’esquerra de la porta d’entrada a la capella, hi trobem una pintura a l’oli sobre fusta, que representa el Tetramorf.
La remodelació d’aquest espai de silenci i recolliment es va desenvolupar amb el màxim respecte pels elements històrics que conserva i l’objectiu últim del treball ha estat allò que forma part de l’essència de l’art: transmetre al visitant un missatge per al qual no serveixen les paraules.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies