29 abril 2016
Exposicions Barcelona

Nova edició d’”En Procés” a Fabra i Coats – Fàbrica de Creació

bonart

El 6 de maig Fabra i Coats – Fàbrica de Creació presenta una nova edició d’En Procés, una mostra ideada per apropar al públic el treball desenvolupat pels artistes en el marc de la seva residència a la fàbrica de creació.

Els projectes que formaran part d’aquesta edició són els d’Agitart, Katerina Ashche, Maria Petukhova, Eduardo Ruíz, Fèlix Vinyals i Za! + loscorderos.sc.

En sintonia amb la barreja de disciplines que caracteritza el dia a dia de la fàbrica, la mostra comprèn una varietat de mitjans artístics: l’art biotrònic i interactiu de Fèlix Vinyals, la fusió de música i teatrede la mà de Za! i loscorderos.sc, la macroinstal·lacióamb bosses de tela de Masha Petukhova o les peces conceptuals de l’artista visual Eduardo Ruiz.

Amb la instal·lació interactiva El so de la pell Fèlix Vinyals pretén visibilitzar i qüestionar les convencions que hi ha a la nostra societat pel que fa al contacte físic entre persones. Segons el grau de familiaritat i el tipus de relació que es tingui amb els altres, el tipus de contacte que es considera adequat pot variar, des d’una encaixada de mans fins a dos petons a les galtes, una abraçada o un petó als llavis.

Per mitjà d’un procés artístic basat en la intuïció, Maria Petukhova es deixa guiar principalment per l’exploració dels materials. Fascinada per la superfície tàctil i el gran colorit de les bosses de la compra, les col·lecciona, hi reflexiona i crea peces esculturals per mitjà de l’experimentació amb el color, la forma i el simbolisme.

Amb Europe’s living a Celebration, Eduardo Ruíz revisa les promeses de futur d’una Comunitat Europea en decadència per mitjà de l’anàlisi i la desconstrucció del seu imaginari visual i musical. Un element clau del projecte són els bitllets d’euro, el disseny dels quals recull motius de la història de l’arquitectura a Europa. Els dibuixos de portes i finestres a l’anvers dels bitllets simbolitzen l’obertura entre països que va marcar l’inici del projecte europeu, mentre que les fronteres que limiten l’entrada de refugiats que arriben a Europa signifiquen el seu final.

El focus del treball de Katerina Ashche se situa en les històries que reflexionen sobre el paper de la dona i l’experiència personal de la feminitat. En el seu projecte My grandmother’s fabric l’artista aborda aquesta temàtica per mitjà de la creació d’una instal·lació basada en la història de Valentina Ivanova, la seva àvia, que va treballar com a infermera durant la guerra i posteriorment es va convertir en una àvida col·leccionista de teles.

Sota la direcció de Roger Fernández, la companyia Agitart presenta Sand, una peça de dansa contemporània que parla de dos cossos a través de la història de les relacions, de la vida i del temps. Amb un centenar d’històries diferents, Sand convida l’espectador a reflexionar i descobrir el seu propi camí, tal com els artistes troben el seu. Sand és un món líquid, on res no dura, on tot és pols.

Za! i loscorderos.sc presentaran una càpsula d’Afasians – The last conference, peça que estan desenvolupant actualment a la fàbrica de creació i que es presentarà al maig a La Pedrera i al juliol al Festival Grec.

 

 

Etiquetes: · · · · · ·

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies