7 juny 2019
Exposicions Madrid

“Natures mortes” de Robert Mapplethorpe a la Galeria Elvira González

bonart

La Galeria Elvira González presenta, fins al 13 de juliol, l’exposició Natures mortes de Robert Mapplethorpe. Organitzada en col·laboració amb The Robert Mapplethorpe Foundation, la mostra coincideix amb el trentè aniversari de la mort de l’artista i revisa, a partir d’una àmplia selecció d’obres, la visió de Mapplethorpe sobre els objectes quotidians i els elements inanimats que componen les seves natures mortes.

Aquesta exposició reuneix obres realitzades per l’artista a Nova York entre els anys 1978 i 1984. Mapplethorpe es va formar al Pratt Institute, en una escena cultural liderada per corrents artístics com el body art, el minimal o l’art conceptual, que feien ús de la fotografia deslligada de la seva faceta formal o estètica. Al seu torn, és una època caracteritzada per un fort retorn de la pintura en la qual l’ús del mitjà fotogràfic es redueix notablement. Quan Mapplethorpe va començar a utilitzar el seu Polaroid ia evolucionar del collage cap a la fotografia pura, els gèneres “art” i “indústria” estaven separats sota les categories “alta” i “baixa” cultura, vinculant la tècnica fotogràfica a fins merament comercials i dependents de la indústria. el seu desenvolupament com a fotògraf coincideix amb un auge general de la cultura kitsch en el si de la indústria cultural, entesa com “l’exposició continuada d’objectes i actituds proposats com luxosos i sofisticats i, alhora, com absolutament assolibles per a tots”. Es tracta del kitsch comprès no com a gènere fotogràfic en si, sinó com una filosofia de compenetració amb el món que va impactar fortament en els artistes d’aquesta generació.

Aquesta exposició aprofundeix en l’especial sensibilitat de Mapplethorpe cap a l’objecte, que va mostrar des del seu començament com a artista, quan la seva obra podia considerar d’estil new donada. Deia considerar a les flors, per exemple, com a subjectes, més que com a pretextos per a l’exhibició formal. Elements l’aspecte misteriós i fosc humanitzava fins dotar-les d’un imprevisible reclam eròtic. En aquesta mostra podem apreciar la seva capacitat per dotar de dignitat artística, de la mateixa manera, al retrat d’un picaporta, a peu d’una còmoda o a un òrgan sexual masculí. Mapplethorpe va mantenir aquesta metodologia durant tota la seva carrera, incorporant la seva vida a la seva pràctica, i ni tan sols la va detenir davant la imminent i tràgica consciència de la mort. El resultat és un híbrid sense precedents en la història de l’art, una barreja única que permet entendre l’escàndol que va provocar i encara provoca la seva obra.

Etiquetes: · · ·

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies