Aclamada pel públic i la crítica internacional des que amb només 22 anys fora inclosa en el Premi de fotografia Taylor Wessing i exposés la seva obra a la National Portrait Gallery de Londres, l’artista inaugura aquesta mostra comissariada per Mario Martín Pareja.
Així ho ha anunciat el director de La Tèrmica, Salomó Castiel, acompanyat de l’artista, del comissari i de Carlota Ruiz de Velasco, de l’agència DMB.
En la seva intervenció Castiel ha afirmat que La Tèrmica segueix apostant pel talent jove, sent l’exposició ‘Not a retrospective’ una “mostra enlluernadora de al que pot arribar una artista amb l’edat que té Nadia”. En aquesta línia de suport a la pedrera d’artistes de la generació ‘Millenial’, ha recordat la pròxima exposició del jove Filip Custic a La Tèrmica al mes de l’març i el programa de Residència d’Artistes que porta a terme el centre des de fa anys .
Per la seva banda, Martín Pareja, que ha afirmat que Nadia Lee Cohen és “una artista del present” i que avui dia són els museus i els col·leccionistes els que estan fixant la seva atenció en l’artista.
L’artista, que s’ha mostrat molt agraïda a la Tèrmica per donar-li l’oportunitat de presentar la seva primera exposició en solitari, ha afirmat que el més important per a ella que qualsevol persona pugui veure la fotografia i que generi sentiments, deixant-li a l’espectador la llibertat de decidir el que vol veure. Amb més de 50 imatges incloses en la seva primera gran exposició individual, les seves fotografies enterboleixen els límits entre la fantasia i la realitat, que és animat i inanimat, desafiant la lògica amb un toc d’ironia i humor.
El comissari ha explicat que a primera vista, les fotografies són cridaneres, glamuroses i plenes de colors saturats, però en una inspecció més propera es detecta un element malenconiós. És precisament aquesta juxtaposició la qual li interessa a Nadia i dóna la clau de gran part del seu treball. Encara s’expressa sense tabús, ella prefereix un enfocament més subtil en lloc de crear imatges que tinguin com a objectiu sorprendre l’espectador. D’aquesta manera, anima l’audiència a absorbir i contemplar la narrativa darrere de la imatge que apareix davant els seus ulls.
Així mateix, les dones són el seu subjecte favorit. En cadascuna de les imatges, els seus models transcendeixen el paper d’actrius i encarnen els caràcters del personatge assignat. Nadia afirma preferir fotografiar gent real a models professionals: “rotundes, sensuals i surreals, lluny de la bellesa convencional”.
L’element de la moda en la seva obra és també difícil de passar per alt, tant per la seva experiència en el disseny, com per la seva educació al London College of Fashion, encara que ella admet estar més atreta pel cinema (Alfred Hitchcock, John Waters , Stanley Kubrick i els germans Cohen) i la fotografia cinematogràfica (Willian Eggleston, Philip diCorcia, Cindy Sherman, Larry Sultan …).
Etiquetes: La Térmica · Nadia Lee Cohen