1 Setembre 2016
Exposicions Olot

“Miquel Blay. Sentiment olotí” al Museu de la Garrotxa

bonart

La sala oberta del Museu de la Garrotxa acull del 3 de setembre del 2016 al 15 de gener del 2017 l’exposició Miquel Blay. Sentiment olotí.

Aquest any 2016 es compleixen 150 anys del naixement de l’escultor Miquel Blay (Olot, 1866-Madrid, 1936). Blay va ser un dels escultors més importants i de més èxit de finals del segle XIX i principis del segle XX amb un ampli reconeixement.

Amb motiu d’aquesta efemèride, el Museu de la Garrotxa d’Olot, el Museu d’Art de Girona i el Museo Nacional del Prado de Madrid han portat a terme un projecte comú i complementari per commemorar la vida i l’obra de Miquel Blay resseguint les diferents etapes vitals i creatives de l’artista.

El Museo Nacional del Prado li ha dedicat una mostra de petit format que presenta les obres que la institució conserva de l’escultor. Sota el títol de Solidez y Belleza. Miquel Blay en el Museo del Prado, del 19 d’abril al 2 d’octubre de 2016, el Museu exposa prop d’una trentena d’obres entre marbres, dibuixos, medalles i documents.

El Museu de la Garrotxa d’Olot i el Museu d’Art de Girona organitzen dues exposicions temporals, a més de tota una àmplia programació d’activitats, dedicades a estudiar i aprofundir en diferents aspectes de la producció artística de l’escultor, amb la voluntat d’aportar noves mirades i nous continguts. Ambdues museus són avui els que, a més del Museu Nacional d’Art de Catalunya, conserven més obra de l’escultor. Entenem doncs que són aquestes dues institucions a les quals pertoca, a Catalunya, rememorar aquest any la figura de l’insigne escultor.

L’exposició al Museu d’Art de Girona es centra en els anys en que Blay va viure i treballar a París i a Roma. Amb el suport de Josep Berga i Joaquim Vayreda, Blay es va presentar i va guanyar la beca d’estudis artístics de la Diputació Provincial de Girona, que li va permetre anar a París a formar-se i alhora entrar en contacte amb la línia més moderna de l’escultura del moment. Uns anys més tard va renovar la beca i es va traslladar a Roma per continuar la seva formació. Després de l’èxit i el reconeixement, Blay optà per establir-se a París, on va residir-hi dotze anys i on hi va produir nombroses obres de gran qualitat que li mereixerien el reconeixement a França.

L’exposició al Museu de la Garrotxa d’Olot mostra els vincles que Blay va mantenir sempre amb la seva ciutat natal, no només per raons familiars sinó especialment en relació a la seva activitat artística. A Olot es va formar i va fer els primers treballs i, després, l’escultor va demostrar per Olot la seva consideració i gratitud. Tot i marxar a viure fora d’Olot, Blay tornava regularment i sempre va mantenir una forta vinculació amb la seva ciutat: enviava obres per als alumnes de l’Escla de Belles Arts, col·laborava amb les institucions, donava cada any una escultura com a premi dels certàmens literaris que se celebraven a la ciutat.

Foto Dani Rovira.

Etiquetes: · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies