4 Març 2019
Fires Madrid

Les vendes certifiquen l’edició de 2019 d’ArcoMadrid com la millor de l’última dècada

bonart

ARCOmadrid 2019, fira organitzada per IFEMA, ha tancat les portes de la seva 38a edició amb un balanç molt positiu. El bon ritme de vendes manifestat per les galeries confirma el compromís de col·leccionistes espanyols i internacionals amb l’art contemporani. A això se suma l’increment del 8% -pel que fa a l’any anterior-, al nombre de professionals assistents els primers dies de fira, comptabilitzant un total de 35.887 persones. Un creixement que s’ha vist afavorit per la gran afluència de visitants procedents d’Amèrica, molt especialment de Llatinoamèrica i destacant Perú, des d’on han assistit al voltant de 700 professionals, a més de Brasil, Argentina, Colòmbia i Mèxic, entre d’altres. Al costat d’aquests, ressalta igualment la presència de col·leccionistes patrons i membres de museus americans com New Museum, Nova York; Chelsea Art Group, Nova York; Meadows Foundation, Dallas; Tate Americas Foundation, Nova York; Metropolitan Museum of Art, Nova York; o PIA (Partners in the art), Toronto. Santiago Sierra ha tornat a ser protagonista d’ARCO. En aqueta ocasió amb l’estatuta del “ninot” del Rei.

Així mateix, a unes hores de la cloenda de la Fira es preveu un creixement del 3% en el nombre de visitants, superant així la xifra global de cent mil assistents al llarg de les cinc jornades de celebració.

Aquest balanç positiu, marcat per l’especial dinamisme en les vendes i la qualitat dels col·leccionistes i convidats, són les claus que ha posat de manifest la Fira Internacional d’Art Contemporani, inaugurada dijous passat pels Reis d’Espanya i el president de la República del Perú, Martín Vizcarra, i la Primera Dama, Maribel Díaz Cabell.

“Ha estat una edició èpica, la millor dels últims dotze anys”, afirmen des de Leon Tovar. També en Lelong mostren la seva satisfacció i afirmen que “en aquesta edició hem treballat de meravella, com feia molts anys, i hem venut des d’ edicions de menor preu a peces importants. Hem notat el retorn de col·leccionistes espanyols especialment”. Des Thaddaeus Ropac han ressaltat “la bona marxa de les compres molt especialment el primer dia de la Fira, superant les vendes de l’any passat”. També en Edward Tyler Nahem mostren la seva satisfacció destacant que “ha estat una edició molt bona i seguim tancant importants vendes fins i tot durant els dies oberts al públic”. Així mateix, les galeries del programa Opening han mantingut un elevat ritme de vendes, tal com manifesta una de les comissàries de la secció, Ilaria Gianni: “és generalitzat el balanç positiu dels participants, que han superat les seves expectatives a la Fira i han pogut establir molt bons contactes”.

Compres institucionals i corporatives
Entre les compres institucionals i corporatives confirmades en aquesta edició de ARCOmadrid figuren les adquirides per la Fundació ARCO, per valor de 140.000 euros, sufragats amb fons procedents de la recaptació del Sopar Fundació ARCO celebrada a la Reial Casa de Correus, seu de la Comunitat Madrid, el dimarts 26 de febrer amb motiu dels Premis’A al Col·leccionisme. Les obres adquirides, amb l’assessoria de Vincent Honoré i Manuel Segade, corresponen a 4 artistes de 4 galeries participants en la 38a edició de la Fira Internacional d’Art Contemporani, ARCOmadrid: Marion VerboomJerome Poggi-; Santiago de PaoliJocelyn Wolff-; Henrik OlesenChantal Crousel– i Rodrigo Hernández –Chertlüdde Galerie-, que passaran a formar part de la Col·lecció Fundació ARCO, allotjada en CA2M Centre d’Art Dos de Maig de la Comunitat de Madrid.

Com cada any, el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia també ha adquirit obres en ARCOmadrid. És aquesta ocasió han estat un total de 19 obres dels artistes Maja Bajevic, Néstor Basterretxea, Andrea Büttner, June Crespo, Alejandro Garrido, Lugán, Rosalind Nashashibi, Marwan Rechmaoui i Azucena Vieites, per un valor de 350.000 euros.

Per la seva banda, el CAAC MALI, Museu d’Art de Lima, ha comprat obra de Claudia Martinez GarayGinsberg-, i la Fundació Helga de Alvear ha adquirit peces d’artistes com Jenny Holzer, Mario Merz, Antonio Ballester-Moreno, Jan Dibbets , minjung Kim i Sol Levitt.

DKV Seguros ha comprat peces de Carlos Fernández-Pello –García galeria-; Fernando GarcíaHeinrich Ehrhardt-; Elena Alonso -Espai Valverde-; Mònica Plans -Àngels Barcelona- i Pau del Pozo -Joan Prats-.

Entre altres vendes figuren les registrades per la galeria Lelong, que ha venut, entre altres, obra de Jaume Plensa i David Nash; Helga de Alvear, d’Ángela de la Creu; la galeria F2, de Miki Leal; JérômePoggi, de Sidival Fila; Luis Adelantado, de Rubén Guerrero; Cecilia Vicuña i Voluspa Jarpa, en Patricia Ready; Avelino Sala i Domènec, a la galeria ADN; Meiro Koizumi en Annet Gelink; Els Fusters en Peter Kilchmann, Nacho Criado, en Format Comodo.

Premis a ARCOmadrid
Institucions i empreses d’àmbit nacional i internacional comparteixen el suport i el reconeixement a la creació artística en ARCOmadrid, mitjançant el lliurament de diversos premis. La Comunitat de Madrid ha distingit l’obra de Mercedes Azpilicueta (galeria Nogueras Blanchard) i d’Asunción Molins Gros (galeria Travessia Quatre), en la XVI edició del Premi ARC / Comunitat de Madrid per a Joves Artistes.

El premi Audemars Piguet a la producció d’una obra d’art ha recaigut sobre l’artista Andrea Galvani, de la galeria Revolver. La seva instal·lació, Instruments for Inquiring into the Wind and the Shaking Earth, indaga dins de les fronteres del desconegut i ha pogut veure a l’espai de la marca a ARCOmadrid 2019.

illycaffè ha seguit donant suport a ARCOmadrid als joves artistes emergents presents a la Fira amb el Premi illy SustainArt, atorgat a l’artista yanomami Sheroanawë Hakihiiwë, de la galeria ABRA, per la seva revisió contemporània de la cosmogonia i l’imaginari indígena.

Per la seva banda, Cerveses Alhambra ha lliurat la tercera edició del seu Premi Cerveses Alhambra d’Art Emergent a l’artista Elena Alonso, per la seva obra s13, R19, z26. També en la seva tercera edició, el Premi Caterina D’Anglade ha recaigut sobre Luis Gordillo per la seva obra Paisatges per plaques (2017), i el Premi Art Situacions sobre l’obra Please do not paint the wall i Please do not paint the wall . Charlie – D, del Projecte “À tous les clandestins” de Patricia Gómez i María Jesús González, de la galeria valenciana Espaivisor.

En la seva XIV edició, el Premi ARC-BEEP d’Art Electrònic ha seleccionat l’obra The Wall of Gazes (2011), de l’artista argentí Mariano Sardón exposada a la galeria Ruth Benzacar.

L’artista Hao Jingban s’ha proclamat guanyadora del Premi de Vídeo Art Fundació Han NefkensARCOmadrid 2019, guardó per a la producció d’una obra de videoart, que en aquesta edició ha pres com a referència el títol simbòlic de l’obra de Félix González-Torres ” Perfect Lovers “. La nova obra es presentarà en Escorxador Madrid coincidint amb la propera edició de la Fira.

ARCOmadrid celebrarà la seva 39a edició del 26 de febrer l’1 de març de 2020 als pavellons 7 i 9 d’IFEMA.

A la imatge, el “nino” del ei, l’obra de Santiago Sierra ha despertat gran expectació a ArcoMadrid 2019 (foto Bonart).

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies