25 Febrer 2015
Exposicions Barcelona

La primera gran exposició sobre la moto i el motociclisme catalans, al Palau Robert

bonart

La Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona presenten la primera gran exposició sobre la moto i el motociclisme catalans, des dels àmbits industrial, social, esportiu i tecnològic, al Palau Robert de Barcelona, del 3 de març al 25 d’octubre.

L’exposició “Catalunya Moto. Indústria, societat, competició i tecnologia” vol retre homenatge a totes les persones que en el passat i en el present han fet possible que Catalunya esdevingui una referència mundial del sector, i també vol projectar una mirada il·lusionada al futur. Un èxit col·lectiu en el qual han col·laborat els pioners i les marques d’un passat llegendari i els destacadíssims èxits esportius dels joves pilots catalans, aplicant la fórmula de talent, tenacitat i esforç.

Els membres del Consell Assessor de la mostra són el RAAC, Museu de la Moto, Solo-Moto, Monlau Competició, Federació Catalana de Motociclisme, ACCIO, Clúster de la Moto i Circuit de Catalunya. Han col·laborat en aquest projecte DORNA, J.Juan, Monlau Competició, Montesa-Honda, Museu de la Moto, RAAC, Rieju, Shad i Solo Moto.

El president de la Generalitat, Artur Mas, inaugurarà l’exposició el 2 de març, a les 19.30 hores, al Jardí del Palau Robert. També hi assistiran el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig; el secretari general de l’Esport, Ivan Tibau; el director general d’Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès, i el comissari de l’exposició, Max Llamazares

Àmbits

L’exposició s’estructura en quatre àmbits temàtics: Indústria, Societat, Competició, i Tecnologia.

El recorregut expositiu ja comença a la mateixa entrada del Palau Robert amb el gran aparador dedicat a les marques catalanes de motos de trial: Bultaco, Ossa o Montesa. Una modalitat del motociclisme català, amb més de 50 anys d’història, que vincula la indústria, la innovació, les escoles de pilots i els èxits esportius.

Indústria

Aquest àmbit presenta l’evolució històrica de la moto a Catalunya. Des de les primeres iniciatives a la dècada de 1920, a les fàbriques, ara ja desaparegudes, com Derbi, Sanglas, Ducati Mototrans, fins a les fàbriques actuals: Gas Gas, Ossa, Rieju, Montesa-Honda, la ressorgida Bultaco…

Societat

L’espai destaca totes aquelles iniciatives catalanes que comporten una relació directa amb els interessos del gran nombre d’usuaris i aficionats a la motocicleta.

Competició

L’apartat mostra les nombroses gestes esportives dels pilots catalans, els millors del món en una gran varietat de disciplines del motociclisme; la història d’aquest esport a Catalunya; les seves modalitats; els circuits; les escoles de pilots, mecànics i enginyers que vetllen per la continuïtat de l’èxit esportiu, i la tasca de la Federació Catalana de Motociclisme.

Tecnologia

L’últim àmbit destaca la tradicional iniciativa a Catalunya per assolir productes tecnològicament capdavanters. També s’hi presenta el desenvolupament de la motocicleta elèctrica per part d’empreses catalanes, una mirada esperançadora als reptes tecnològics plantejats per la necessitat actual d’aconseguir una mobilitat més sostenible.

 


Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies