XXII-Joves-Fotograf(e)s-2024-817x68

Notícies

La Fundació Mapfre obre amb "El triomf del color. De Van Gogh a Matisse"

La Fundació Mapfre obre amb \
bonart barcelona - 08/10/15
Del 10 d’octubre al 10 de gener de 2016 es pot visitar, a la nova sala d’exposicions de la Fundació Mapfre (carrer Diputació, 250, Barcelona), El triomf del color. De Van Gogh a Matisse. Col·leccions dels museus d’Orsay i de l’Orangerie. L’exposició, organitzada expressament per a la seu de Barcelona i que aplega més de setanta obres, planteja, a través dels grans noms de l’època -Van Gogh, Gauguin, Georges Seurat, Paul Signac, Pierre Bonnard, Édouard Vuillard, Cezánne, André Derain o Henri Matisse, juntament amb d’altres de menys coneguts, com Charles Angrand, Georges Lemmen o Félix Valloton- com el color es converteix en un camí per arribar, des de l’impressionisme, a la pintura d’avantguarda. El segle XIX es caracteritza perquè el color envaeix el dibuix, que fins llavors havia governat l’art de forma preeminent. El color havia de desbordar, de mica en mica, les línies, havia d’expandir-se i ocupar la superfície de la tela. Després de l’impressionisme, la pintura explota i s’imposa la sensació, l’experiència subjectiva, la visió personal de l’artista; els pintors intueixen que el color expressa alguna cosa per ell mateix i es llancen a descobrir-ho. La mostra s’articula en quatre seccions: El color científic, que presenta una selecció d’obres neoimpressionistes; En el centre misteriós del pensament. Gauguin i l’escola de Pont-Aven aplega un conjunt d’obres que reflecteixen una nova manera de pintar, sintètica, caracteritzada per la presència de contorns resseguits i l’ús de colors arbitraris, simbòlics i plans. El recorregut expositiu continua amb Els nabís, profetes d’un art nou, un grup d'artistes que va constituir l’avantguarda parisenca de final del segle XIX i que defensa l’origen espiritual de l’art servint-se del color com a element transmissor dels estats d’ànim, i acaba amb El color en llibertat, que ens porta fins al treball de Matisse. Al començament del segle XX, els joves pintors s’expressen mitjançant pinzellades de color pur, més o menys rodones, quadrades, enganxades, espaiades o ratllades. El triomf del color ha estat organitzada per Fundació Mapfre amb la col·laboració científica i els préstecs excepcionals dels museus d’Orsay i de l’Orangerie, i ha estat comissariada per Guy Cogeval, president del Musée d’Orsay i de l’Orangerie, i Pablo Jiménez Burillo, director de l’Àrea de Cultura de Fundació, amb el comissariat científic d’Isabelle Cahn, conservadora en cap de l'Orsay. A la imatge, la pintura Perfil de dona (c. 1896) d'Aristide Maillol.
JP_Bonart-180x180-Online_Banner-Consuelo-Kanaga-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

DP_Bonart-1280x150px