3 Gener 2016
Exposicions Madrid

La Fundació Juan March explora l’art posterior a la Segona Guerra Mundial

bonart

Del 26 de febrer al 5 de juny, la Fundació Juan March exposa la mostra Una cosa mai vista. De la pintura informalista al fotollibre de postguerra (1945-1965).

La mostra presenta el panorama pictòric al costat de la fotografia del moment, amb la pretensió que l’espectador faci immersió en el context històric, per endinsar-se en la ruptura a la qual els artistes es van enfrontar després de la Segona Guerra Mundial.

L’exposició estableix una relació estreta entre pintura i fotografia, a través de 160 peces, gràcies a un tipus de fotografia que insinua plantejaments paral·lels als dels pintors i a l’estreta relació existent entre l’abstracció europea de postguerra i els artistes de la Subjektive Fotografia alemanya, amb fotògrafs com Herman Claasen, Helmut Lederer, el mateix Otto Steinert o l’espanyol Francisco Gómez, així com al fotollibre i a la fotografia que es mou en el territori ambigu entre el document fotogràfic i la forma artística.

En pintura, la mostra compagina la presència d’artistes de reconegut prestigi internacional (Pierre Alechinsky, Karel Appel, Alberto Burri, Jean Fautrier, Jean Dubuffet, Georges Mathieu, Pierre Soulages o Wols, entre molts altres), amb una part, igual que la fotografia, d’artistes més desconeguts per al públic del nostre país (Natalia Dumitresco, André Marfaing o Georges Noël), entre els quals a més destaquen un vigorós grup d’artistes txecs (Jan Klobasa, Jan Kubicek o Jiří Valenta) que vénen a representar la vigència de la resposta informalista des de la part d’Europa que, tot just acabat el conflicte, quedaria separada en un altre bloc: el soviètic.

Hi ha també l’obra de Wolf Vostell i dels pintors del Nouveau Réalisme (Francois Dufrêne, Raymond Hains, Daniel Spoerri o Jacques Villeglé, entre d’altres), els décollages de cartells publicitaris de cinema, política i comerç anticipen, com en un negatiu fotogràfic, el canvi de consciència que advindria a Europa a partir de mitjans dels anys seixanta.

A la imatge, l’obra d’Otto Steinert Fanals de la Place de la Concorde 3 (1952).

Etiquetes: · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies