27 Maig 2015
Exposicions Granollers

Jordi Benito reviu al Museu de Granollers

manuel guerrero brullet

Quan tot just fa set anys de la mort de Jordi Benito (Granollers, 1951-Barcelona, 2008), l’obra de qui fou el més jove dels membres del Grup de Treball, el col·lectiu més destacat de l’art conceptual català, cada vegada esdevé més essencial per poder descriure les pràctiques més radicals de l’art conceptual, de l’accionisme i de la performance a Catalunya i Espanya durant els trenta darrers anys del segle XX. L’exposició Jordi Benito. Idees com imatges / documents com a obres art, comissariada per Vicenç Altaió al Museu de Granollers, permet de contemplar i de revisar, per primera vegada públicament, el Fons Benito, que inclou tots els documents i imatges que l’artista conservava a casa seva en unes carpetes en què arxivava els més de cent-cinquanta projectes de la seva pràctica artística.

En un gest honorable, la família de Jordi Benito va cedir tot el Fons Benito al Museu de Granollers. No cal dir com aquest arxiu documental artístic és fonamental per conèixer i estudiar a fons l’evolució i l’obra inèdita i realitzada al llarg de la seva vida. Sobretot en un tipus d’obra d’art efímera i conceptual com és la de Jordi Benito. Ara, gràcies al treball de recerca i estudi exhaustiu realitzat per Vicenç Altaió i l’equip del Museu de Granollers, amb Maria Permanyer, Carles Toribio i Glòria Fusté, el Fons Benito s’ha classificat i documentat amb un resultat exemplar. Ben aviat, tot el Fons Benito, gràcies a un conveni signat per l’Ajuntament de Granollers i el Macba, serà d’accés públic i es podrà consultar al centre d’estudis i documentació del Macba. L’exposició, didàctica, completa i impactant, desplega en ordre cronològic, en vitrines i parets, manuscrits, fitxes d’obres, dibuixos, fotografies, edicions, documents originals que reconstrueixen des de les primeres passes a Granollers, l’any 1971, fins a les grans performances al Centre Georges Pompidou, a París, La desesperació del tocador de llaüt. TRASA V=BPLWP 78 79, a la Fundació Joan Miró, a Barcelona, Sessions de treball Performance. TRASA V=BPLWP 78 79, o les diverses etapes dels assaigs per a l’Òpera Europa, del 1984.

Imprescindible, com l’exposició, és el llibre-catàleg, esplèndid, Jordi Benito. Idees com a imatges / documents com a obres d’art, 1974-1984, coeditat pel Museu de Granollers i Comanegra, a cura de Vicenç Altaió, i amb disseny impecable d’Albert Cano / Eumo_dc. A partir d’ara una referència indispensable per estudiar l’obra de Jordi Benito i l’evolució de l’art conceptual i la performance a Catalunya.

A la imatge, Jordi Benito. La desesperació del tocador de llaüt. Performance, Centre Georges Pompidou, París, 29 de setembre del 1978.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies