0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px

Exposicions

Gillian Wearing, premi Turner 1997, a l'IVAM

Gillian Wearing, premi Turner 1997, a l\'IVAM
bonart valència - 25/09/15
L'artista britànica, premi Turner 1997, presenta a l'IVAM la seva primera mostra a l'Estat des de l'any 2001. L'exposició es podrà visitar fins al 24 de gener del 2016. L'obra de l'artista britànica, premi Turner el 1997, és molt significativa "pel seu caràcter contemporani i pel seu gran qualitat", ha destacat el director de l'IVAM. "El treball de Gillian Wearing tracta sobre conflictes humans, sobre violència, sobre identitats, sobre múltiples sensibilitats. No és una obra directa o fàcil. Parla de l'ocult, el que està darrere d'una màscara. Planteja que el que estem veient no és tota la realitat, sinó que cal furgar darrere de les primeres capes ". La major part de les obres que integren l'exposició pertanyen als últims 15 anys de creació de l'artista i algunes peces d'aquest mateix any que no s'han exhibit fins ara. En total, a la galeria 1 de l'IVAM s'exposen agost videoinstal·lacions de gran format, una escultura (una obra rara en la producció de Wearing) i 11 fotografies. La mostra comença amb la sèrie Family Album (2006) en la qual l'artista es recrea a si mateixa com el seu germà, el pare, la mare i fins i tot com una versió de si mateixa recuperant l'aspecte que tenia amb 17 anys utilitzant màscares de silicona. A les videoinstal·lacions Secrets and Lies (2009), enregistrada al Regne Unit, i Fear and Loathing (2014), gravada en USA, un conjunt d'homes i dones, amb disfresses i màscares, descriuen de forma anònima experiències personals delicades. "L'objectiu de l'artista era tenir dues visions sobre els estereotips en USA i Regne Unit. El resultat és que la societat britànica es mostra més reservada que la nord-americana", ha destacat Marta Arroyo. La paradoxa que planteja l'artista és que les persones mostren el seu autèntic jo quan porten una màscara. Per explicar-ho, Gillian Wearing cita al director de cinema Orson Welles: "Doneu-los una màscara i et diran la veritat". L'artista ha recalcat que l'exposició és "un autèntic mostrari d'emocions humanes". La mostra també inclou una escultura de Wearing que reprodueix la seva pròpia mà amb les ungles pintades en els colors de Mondrian. En Me as an artist (1984) Gillian Wearing es retrata a si mateixa quan era una jove estudiant. "Novament, l'artista tracta de reflexionar sobre la identitat", ha apuntat Marta Arroyo.
SS_Bonart-180x180-Onlinethumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90