30 gener 2015
Exposicions Palma

Es Baluard inaugura “Implosió (cel·lular). Carte Blanche a Agustín Fernández Mallo”

bonart

Es Baluard presenta del 30 de gener al 20 de setembre “Implosió (cel·lular). Carte Blanche a Agustín Fernández Mallo”. L’exposició, que s’inaugura el dia 30 a les 20 hores, reuneix 141 obres realitzades entre 1872 i 2012 i podrà visitar-se fins al 20 de setembre de 2015.

Es Baluard ha previst un calendari d’activitats paral·leles a l’exposició, que contempla “Implosió (cel·lular) vista per Agustín Fernández Mallo” (12 de febrer a les 19 hores), lectura ininterrompuda d’una publicació assignada per Agustín Fernández Mallo (23 d’abril, Dia del Llibre), “Implosió (cel·lular) vista per Bernardí Roig” (6 de maig), Projecció del documental sobre Pilar Montaner de Sureda La pintora sense rostre, dirigit per Luis Ortas i Jaume Carrió (23 de juny) i activitat de finissage amb Germán Sierra, escriptor espanyol de la Generación Nocilla o Afterpop i investigador en bioquímica i biologia mol·lecular (11 de setembre).

Implosió (cel·lular)» es planteja com a resposta de l’escriptor Agustín Fernández Mallo a una Carte blanche sobre la col·lecció permanent d’Es Baluard: un recorregut a través de l’obra ja existent reordenant-ne certs elements claus en una lectura diacrònica i inoculant-ne d’altres.

“Al segle XXI, la reflexió al voltant del problema de la còpia, el doble i la duplicació, reapareix a les arts i les ciències amb una força que crèiem perduda o si de cas superada. Contràriament al que va postular el pop a la segona meitat del segle XX, sabem ja que res no és absolutament copiable. També en contra del que fa més d’un segle enrere havia postulat el moviment romàntic, res no és absolutament original. Avui, de la mà del pensament complex, se’ns fa clar que l’evolució, tant a les arts com les ciències, es realitza mitjançant còpies a les quals introduïm errors (còpia + errors)” (Agustín Fernández Mallo).

A fi de contribuir en aquestes reflexions de la duplicació avui, Agustín Fernández Mallo recupera com a ressò bàsic de l’existència el cicle mitjançant el qual una cèl·lula es duplica. L’espectador d’«Implosió (cel·lular)» entrarà a l’exposició i immediatament veurà que a un fotograma perdut d’una pel·lícula de cinema mut de principis del segle XX, El secreto de la Pedriza, apareix, precisament el lloc on ara com a visitant es troba: Es Baluard. Aquella pel·lícula, inesperadament, li servirà de guia i relectura de les obres d’art del segle XX i el que portam del segle XXI que conté aquest centre.

A les imatges, a dalt, César San Millán. Moneda. 1979-1982. Reproducció en vinil de la fotografia. Fotografia en color sobre paper químic. 58,5 x 60 cm. Col·lecció particular. © de l’obra, l’artista. A sota, Francisco Ruiz de Infante. Los lobos, 1995. Vídeo (fragment). Máster Betacam SP (remasteritzat digital el 2013). Monocanal, blanc i negre / color, só estéreo.  3 copias de difusión (cast, eng i francès) Durada: 92′. Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma, donació  de l’artista. © de l’obra, l’artista.


Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies