27 Octubre 2019
Exposicions Brussel·les

El projecte “Darling Springs” de Luc Deleu, a la galeria Tatjana Peters

bonart

La galeria Tatjana Peters de Brusel·les presenta la mostra Darling Springs a partir del 24 d’octubre.

A Art on Paper, Tatjana Pieters presenta diverses estampes de les diverses etapes d’aquest treball en curs. Cada imprès és únic, signat i datat i mostra altres facetes del desenvolupament d’aquest ambiciós projecte, convertint-los en valuosos testimonis i obres d’art. La compra d’un dibuix tan únic dóna suport al projecte. Com a fonament inicial del projecte, presentem una sèrie de dibuixos històrics rars.

Artista, arquitecte i urbanista Luc Deleu (BE, 1944) és un dels artistes belgues més prolífics de la seva generació. El 1970 va crear T.O.P. oficina juntament amb Laurette Gillemot per qüestionar el paper de l’arquitectura i l’urbanisme en l’època moderna. El 1997 Steven Van den Bergh i Isabelle De Smet es van unir a T.O.P. despatx. Centrat en les preocupacions contemporànies sobre el creixement de la població vertiginosa, la producció desigual d’aliments, la contaminació ambiental erupcional i la fricció entre la societat i la societat de masses, Deleu va desenvolupar un urbanisme ecocèntric i global, operatiu de nou com a “orbanisme”. Durant les darreres quatre dècades, Luc Deleu i T.O.P. of ce han produït un treball d’obra ric i polifacètic, format per projectes arquitectònics i esquemes urbans, així com propostes visionàries, objectes i instal·lacions específiques i escrits crítics. Impulsat principalment per la dimensió planetària de l’activitat humana, l’orbanisme aborda les principals qüestions que confronten l’arquitectura i l’urbanisme de la segona meitat del segle XX i a principis del segle XXI, alhora que s’entra en un diàleg crític amb formulacions utòpiques anteriors.

Després de “la Ciutat No Adaptada”, un estudi sobre les instal·lacions d’una ciutat que es va desenvolupar entre 1995 i 2004, el 2006 T.O.P. l’oficina va decidir iniciar un estudi de desenvolupament urbà sobre l’espai públic de la Terra, anomenat “Orban Space”. Era un seguiment lògic de “La ciutat desadaptada” i totalment alineat amb el cos de treball que Deleu venia desenvolupant des dels anys 70. El punt de partida va ser una anàlisi detallada de l’espai públic a escala mundial, després de la qual es va fer una terminologia enciclopèdia sobre l’espai públic planetari. El tercer i últim capítol d’aquesta extensa recerca és el treball en curs (p.p.) “Darling Springs”.

Es considera que “Darling Springs” és un model digital de laboratori espacial d’una ciutat (fictícia, genèrica). És a dir, és una ciutat immaterial totalment dissenyada i sense escala. Un model artificial és una eina molt important per al desenvolupament, ja que objectiva i no està relacionat amb la vida diària. És una eina que ajuda al desenvolupament de prototips universals per a l’espai públic i pot ajudar a evitar interferències aleatòries a l’espai públic. Darling Springs, o en definitiva, Darling, s’està desenvolupant específicament per a l’estudi de l’espacialitat pública (urbana). Un cop el model de recerca estigui preparat, T.O.P. l’oficina voldria utilitzar “Darling Springs” per crear ordre i claredat en els corrents més diversos de trànsit amb l’objectiu de tenir una experiència de trànsit més estètica i agradable i fer que l’espai públic sigui més atractiu i millor organitzat. “Darling Springs” és purament teòric i, tot i que és molt realista, no hauria de ser considerada una proposta per a una ciutat material. “Darling Springs” prefereix integrar diverses ciutats a la Terra.

Però “Darling Springs” és també un dibuix autònom i bonic que no necessita explicació. Naturalment, el dibuix és tècnicament complex, existent en diverses capes i innovacions. “Darling Springs” va néixer digital, amb un primer esbós el 24 de maig de 2017, però la seva concepció es va produir abans. El 3 de febrer de 2009 es va desenvolupar una peça del trencaclosques sobre la base de la secció daurada. Aquesta peça i el seu reflex van ser utilitzats com a base del paisatge artificial “Formes terrestres”. No només va servir de base per connectar les diferents formes de terra, sinó sobretot com a fil conductor conceptual i formal per donar a la totalitat una unitat consistent i pau formal. En conseqüència, “Darling Springs” es va implantar a la part superior d’aquest paisatge artificial, cosa que va fer que aquesta peça del trencaclosques formés part de “Darling Springs”.

Al dibuix hi ha diversos punts d’atenció. El centre el presenta un fòrum al qual dirigeix ​​tot i on l’espai públic és tridimensional. El centre de “Darling Springs” està configurat pel patró de carrers desenvolupat orgànicament a través d’un patró a quadres. És molt destacat el parc de quadrícules com a nova forma urbana. L’eix amb una pujada formalment forta a través de la via del tren està molt present, després de rebre el nom de “Playstation”. “Darling” s’irradia sobre els forts pendents des de la cesta fins a l’interior a través de diverses carreteres que creuen els sectors. Els sectors visualitzen un caràcter esquemàtic, però no són purament quadrats.

A la imatge, “Darling Springs”

Etiquetes:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies