28 Juny 2019
Notícies Madrid

El Museu Reina Sofia presenta, en dues sessions, “Corbeaux” de la coreògrafa Bouchra Ouizguen

bonart

Com a part del cicle d’arts escèniques realitzat en col·laboració amb els Teatres del Canal de la Comunitat de Madrid, el Museu Reina Sofia presenta, en dues sessions, Corbeaux [Corbs] de la coreògrafa Bouchra Ouizguen que tendrán lloc el 2 y 3 de juliol. En finalitzar la sessió del 2 de juliol, l’artista i algunes de les ballarines de la companyia Compagnie O mantindran una conversa oberta amb el públic, presentada i moderada per Isabel de Naverán.

“Vaig sentir una necessitat vital de crear aquest espectacle -que, de fet, no ho és-, en veure evolucionar a les ballarines de la companyia, però també en haver conviscut amb nombrosos rituals que tenen lloc al meu país, el Marroc, i que formen part de la meva vida. Altres peces s’han generat a partir d’una reflexió, de materials que van conduir a la realització d’un espectacle; però, Corbeaux neix d’un impuls vital, d’un batec del cor. No tenia res i per tant tot hi era. Així que vaig sortir de les sales de teatre, ja que aquest projecte no tenia sentit en elles”. Tal com la coreògrafa expressa amb aquestes paraules, recollides en l’entrevista que Nadège Michaudet li va realitzar durant el Festival d’Automne de París en 2016, Corbeaux suposa un desplaçament cap a espais de presentació no convencionals, així com una intensa experiència tant per a les integrants de la seva companyia com per al públic.

Corbeaux és una mena de “escultura vivent” sense artefactes, composta per elements crus, gestos, silencis i, de vegades, crits d’un grup de dones vestides de negre, els cossos creen figures i formes en l’espai que comparteixen amb els espectadors. En el transcurs de la peça, les nocions preconcebudes sobre el temps i l’espai s’esvaeixen en favor d’una vivència difícil de classificar, que es pretén a la vegada íntima i universal. Per a aquesta peça, Ouizguen va realitzar una investigació al voltant de la literatura persa dels segles IX al XII, interessada per com durant aquest període les paraules lliures i la saviesa de dements van ser acollides i valorades en la comunitat. A través d’aquestes figures, imbuïdes des de la seva infància pels rituals de Isawa i Hmadcha, propis de Marràqueix, aquesta proposta convoca records de nits interminables de tràngol i transformació.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies