download

Notícies

El Museu Reina Sofia presenta, en dues sessions, "Corbeaux" de la coreògrafa Bouchra Ouizguen

El Museu Reina Sofia presenta, en dues sessions, \
bonart madrid - 28/06/19

Com a part del cicle d'arts escèniques realitzat en col·laboració amb els Teatres del Canal de la Comunitat de Madrid, el Museu Reina Sofia presenta, en dues sessions, Corbeaux [Corbs] de la coreògrafa Bouchra Ouizguen que tendrán lloc el 2 y 3 de juliol. En finalitzar la sessió del 2 de juliol, l'artista i algunes de les ballarines de la companyia Compagnie O mantindran una conversa oberta amb el públic, presentada i moderada per Isabel de Naverán.

"Vaig sentir una necessitat vital de crear aquest espectacle -que, de fet, no ho és-, en veure evolucionar a les ballarines de la companyia, però també en haver conviscut amb nombrosos rituals que tenen lloc al meu país, el Marroc, i que formen part de la meva vida. Altres peces s'han generat a partir d'una reflexió, de materials que van conduir a la realització d'un espectacle; però, Corbeaux neix d'un impuls vital, d'un batec del cor. No tenia res i per tant tot hi era. Així que vaig sortir de les sales de teatre, ja que aquest projecte no tenia sentit en elles". Tal com la coreògrafa expressa amb aquestes paraules, recollides en l'entrevista que Nadège Michaudet li va realitzar durant el Festival d'Automne de París en 2016, Corbeaux suposa un desplaçament cap a espais de presentació no convencionals, així com una intensa experiència tant per a les integrants de la seva companyia com per al públic.

Corbeaux és una mena de "escultura vivent" sense artefactes, composta per elements crus, gestos, silencis i, de vegades, crits d'un grup de dones vestides de negre, els cossos creen figures i formes en l'espai que comparteixen amb els espectadors. En el transcurs de la peça, les nocions preconcebudes sobre el temps i l'espai s'esvaeixen en favor d'una vivència difícil de classificar, que es pretén a la vegada íntima i universal. Per a aquesta peça, Ouizguen va realitzar una investigació al voltant de la literatura persa dels segles IX al XII, interessada per com durant aquest període les paraules lliures i la saviesa de dements van ser acollides i valorades en la comunitat. A través d'aquestes figures, imbuïdes des de la seva infància pels rituals de Isawa i Hmadcha, propis de Marràqueix, aquesta proposta convoca records de nits interminables de tràngol i transformació.

Eude, genericinclassificables

Et poden
Interessar
...

0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px