6 març 2018
Exposicions Milà

El Museu del Novecento i la Fundació Furla presenten a Paulina Olowska

bonart

El Museu del Novecento, Via Guglielmo Marconi 1 de Milà, presenta a partir del 6 de març la obra de Paulina Olowska. Deesses eslaves i els ushers. El Museu, juntament amb la Fundació Furla, presenta a Paulina Olowska en el marc de la quarta trobada de la Sèrie Furla. Desprès de  Time after Time, Space after Space (Temps després del temps, Espai després de l’espai), animarà la Sala Fontanta amb la performance Slavic Goddesses and the Ushers (Deesses eslavess i els ushers).

L’obra multifacètica de Paulina Olowska, inspirada en les utopies modernistes i d’Europa de l’Est i la cultura popular americana – sobretot en període socialista de Polònia – estableix un diàleg amb la història mitjançant la creació de referències culturals creuades. Centrant-se en les figures del passat, l’artista recupera històries menors i, sovint s’oblida amb un enfocament que no és nostàlgic, sinó més aviat dictada pel desig d’entendre el valor intrínsec no només des d’una perspectiva històrica, sinó també contemporània.

Inspirada pel treball visionari de l’artista polonesa Zofia Stryjenska (1891-1976), aquesta mostra neix de l’interès constant de Paulina Olowska pels personatges femenins del passat. L’estrella de l’escena polonesa d’entreguerres i després en l’oblit per la política del règim comunista, la producció multifacètica de Zofia Stryjenska, té el poder suggestiu del ritual i el folklore del seu país.

Alguns vestits són també els protagonistes. Sis maniquins instal·lats al centre de la sala Fontana amb disfresses fetes per la mateixa artista com a part de la sèrie  Bożki słowiańskie (Esclau Divinitat, 1918) de la Stryjeńska. Aquests vestits surrealistes, de grans barrets amb adorns de plomes de paó i espigues de blat – nominat el 2017 per al Premi Bessie en Disseny de Vestuari – semblen figures fantàstiques de la mitologia i el folklore eslau: veritables deesses de malícia, de la prosperitat, el fatalisme, la primavera i l’hivern del cel “amb cossos d’argila, grans de pèl i branques amb espines i cards.”

Per acompanyar al públic a participar en aquesta cerimònia hi ha quatre figures-guia (uixers), personificades per Dobrawa Borkala, Milovan Farronato, el compositor Sergei Tcherepnin i la pròpia artista. Aquestes misterioses presències donen vida a la Sala Fontana i els voltants, activant  l’escena per conduir als visitants a un màgic i evocador.

L’entrada gratuïta en qualsevol moment entre les 6 pm i les 9 pm. Donada la limitada capacitat de la sala Fontana, és possible que hi hagi un temps d’espera abans de poder accedir.

A la imatge, Paulina Olowska, “After Zofia Stryjeńska”, collage, 2018. Cortesia de l’artista

Etiquetes: · ·

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies