30 Maig 2019
Madrid

“El martiri de sant Andreu” s’exposa al Museu Internacional del Barroc a Mèxic

bonart

Després de la seva estada a l’entrada principal del Museu Nacional Thyssen – Bornemisza, El martiri de sant Andreu de Rubens viatja a Mèxic per exposar-se com obra convidada a la sala permanent de pintura i escultura del Museu Internacional del Barroc de Pobla. El Museu Internacional del Barroc, dissenyat per l’arquitecte japonès Toyo Ito, va obrir les portes al públic l’any 2016 i des de llavors s’ha convertit en un dels principals icones culturals de la ciutat mexicana de Puebla, així com en un referent internacional.

Amb motiu d’aquest préstec temporal, el Museu Internacional del Barroc ha organitzat el simposi “Pedro Pablo Rubens, artista global: Anvers, Madrid, Pobla dels Àngels”, que tindrà lloc el 28 i 29 de maig. Les conferències, coordinades per Fernando Checa (Universitat Complutense de Madrid i exdirector del Museu Nacional del Prat), comptaran amb la participació de Miguel Morán (Universitat Complutense de Madrid), Abigail Newman (Universitat d’Anvers), Luisa Vilar-Payá (Universitat de les Amèriques, Pobla), Clara Bargellini (Universitat Nacional Autònoma de Mèxic) i Alejandro Julián Andrade (Universitat Nacional Autònoma de Mèxic).

Durant l’any 2018, el llenç també va ser prestat per la Fundació Carlos de Amberes a altres institucions culturals del món. L’obra mestra de Rubens va estar exposada a la Casa Rubens d’Anvers amb motiu del Festival Barroc de la ciutat, entre els mesos de juny i setembre de 2018. Així mateix, el llenç va ser prestat per a l’exposició Rubens and the Birth of Baroque en el Museu Nacional d’Art Occidental de Tòquio. El martiri de sant Andreu (c.1638-1639), obra mestra de Peter Paul Rubens (Siegen, 1577-Anvers, 1640), va ser encarregat per l’altar major de l’església de l’antic Hospital de Sant Andreu dels Flamencs de Madrid, origen de l’actual Fundació Carlos d’Anvers, per Jan van Vucht, agent a la capital de la monarquia del cèlebre impressor d’Anvers Balthasar Moretus. Malgrat el pas dels segles, el quadre ha romàs en poder de la Fundació Carlos de Amberes segons el desig exprés de Jan van Vucht. La història de l’obra mestra de Rubens ha estat sempre lligada a la de la pròpia institució i reflecteix la complexa interconnexió d’interessos i influències entre Espanya i Flandes durant l’Edat Moderna.

Etiquetes: · · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies