20 febrer 2020
Notícies Palma

El BOX 27 2020: Susy Gómez, M. Reme Silvestre, Mark Titchner i Tomás Pizá

anna carreras i aubets

Aquesta tercera etapa del projecte Box 27 comença amb Take care, de l’artista Susy Gómez, la proposta de la qual es presenta de manera deslocalitzada, o més aviat bilocalitzada. Un joc d’intercanvi d’espais en els limítrofs del Casal Solleric. Així doncs, el que presumptament hauria de succeir espacialment a l’adreça de Box 27, al passeig del Born del mateix número, passa al mostrador de la farmàcia Buades, a la plaça del Rei Joan Carles I, 3, que s’ha prestat a col·laborar en aquesta permuta, i viceversa. Aquest gest, aparentment banal, vol generar confusió i diàleg, qüestionant quin és el lloc de l’art. Realment té un lloc específic on ser mostrat? O potser pot trobar-se en qualsevol banda? Gómez no pretén donar-hi una resposta clara; simplement, plantejar-ho i que cadascú en tregui les seves pròpies conclusions. No debades, ja la seva primera exposició individual, inaugurada a l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró de Barcelona el 1993, duia per títol Sense títol, deixant clar que la seva obra està oberta a tot tipus d’interpretació, sempre que el públic ho faci de manera reflexiva. 

Més enllà d’allò gestual, aquest projecte es concreta en dues exposicions que en són només una. D’una banda la farmàcia (re)convertida en “centre d’art”, on l’artista mostra un dels seus vestits metàl·lics (femení-masculí); una contundent escultura en la qual ens remet a l’absència del cos físic, precisament en un comerç en què tots els seus productes estan enfocats al perfecte manteniment i la cura d’aquell. D’altra banda, la vitrina del Casal Solleric farà les funcions de mostrador comercial (tal com podem entendre’l) de productes cosmètics farmacològics. A través d’un display, creat específicament per a l’ocasió, de la marca Institut Esthederm, presentat de manera neta i asèptica, contraposa els dos conceptes d’art i mercat, mercat i art; estenent una espècie de pont i creant un flux entre ambdós espais; obligant el públic a realitzar l’esforç de desplaçar-se entre aquests dos punts, sacsejant-lo, en lloc de donar-li-ho tot fet, convertint-lo en performer involuntari, i en pelegrí reflexiu de l’art. Com la mateixa artista indica: “Es tracta d’un esdeveniment, a partir de narratives sobres les formes de vida: les històries afectives que transcorren entre els cossos. El que afecta és el que torna als individus partícips de l’esdevenir-se, una espècie de performance en temps real, incardinada en la vida diària, on l’espectador es troba en una interzona vida/art, un joc dialèctic que es produeix a través de formes representacionals, tecnològiques i socials, les històries de les quals se superposen.”

Susy Gómez (Pollença, 1965) va estudiar a la Facultat de Belles Arts de Barcelona. La seva obra es caracteritza per una gran versatilitat tècnica: pintura, fotografia, escultura, dibuix, vídeo o instal·lació. Ha realitzat exposicions a Espai 13, Fundació Joan Miró Barcelona (1993); Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca (1996); Museu d’Art Modern i d’Art Contemporani de Niça (França, 1999), Institut Valencià d’Art Modern, Centre del Carme (València, 2000); Església del Convent, Museu de Pollença (Mallorca, 2001); Consell Europeu a Brussel·les, Edifici Iustus Lipsius (Brussel·les, 2002); Museu de Navarra (Pamplona, 2004); Centre d’Art Contemporani de Màlaga (2009); Museu d’Art Contemporani d’Eivissa (2017) i Tabacalera Madrid (2017), entre d’altres. A més, ha creat instal·lacions per a espais públics, com la realitzada a la Puerta de Alcalá (Madrid, 2002) en col·laboració amb la firma Carolina Herrera, i performances com a Hogar, dulce hogar per a la Nit Niu a Cala de Sant Vicenç (Pollença, Mallorca, 2001).

La seva obra forma part de les següents col·leccions de centres i entitats nacionals i internacionals: Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía (Madrid); Artium, d’Àlaba (Vitòria); Institut Valencià d’Art Modern (València); Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma; Centre d’Art Contemporani de Màlaga; Murugami Hirai Museum, (Tòquio); Col·lecció Testimoni, Fundació “La Caixa” (Barcelona); Col·lecció L’Oréal; Museu d’Art Modern i d’Art Contemporani de Niça, entre d’altres. Actualment viu i treballa a Palma. 

Etiquetes: · · ·

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies