17 juny 2019
Notícies Madrid

Donna Ferrato i Pilar Pequeño, Premis PhotoEspaña i Bartolomé Ros respectivament

bonart

Les fotògrafes Donna Ferrato i Pilar Pequeño han estat guardonades respectivament amb els Premis PhotoEspaña i Bartolomé Ros. Aquestes distincions, les màximes concedides pel Festival, reconeixen la trajectòria de grans professionals en l’àmbit de la fotografia i les arts visuals. El premi PhotoEspaña reconeix a Donna Ferrato per l’excel·lència de la seva fotografia documental i el seu compromís amb la lluita i denúncia de la violència contra les dones, que porta documentant des dels anys 60 del segle XX. Han estat reconeguts amb el Premi PhotoEspaña: Samuel Fosso, Cristina García Rodero, Harry Gruyaert, Paz Errázuriz, Ramón Masats, Bernard Plossu, Alberto García-Alix, Thomas Ruff, Graciela Iturbide, Malick Sidibé, Martin Parr, Robert Frank, Hiroshi Sugimoto, William Klein, William Eggleston, Helena Almeida, Nan Goldin, Duane Michals, Chema Madoz, Luis González Palma i Josef Koudelka.

La fotògrafa nord-americana participa a PhotoEspaña 2019 amb dues mostres. Holy en el Cercle de Belles Arts que il·lustra els 50 anys de trajectòria d’Ferrato en una retrospectiva amb fotografies que formen part del nou llibre, del mateix títol, que publicarà l’editorial PowerHouse i en què Ferrato ha escrit cada llegenda amb el seu puny i lletra. Ferrato ens fa testimonis de la interminable lluita per la igualtat de gènere, la revolució sexual i el #metoo d’avui.

A més, el festival ha volgut reconèixer amb el premi Bartolomé Ros, la trajectòria de Pilar Pequeño, per la seva sensibilitat i la seva especial ús del llenguatge fotogràfic que l’han convertit en una de les autores més destacades de la fotografia espanyola contemporània. L’obra de Pilar Pequeño es pot veure a PhotoEspaña 2019 dins el Festival OFF a la galeria Marita Segovia en l’exposició Natures mortes. Amb aquesta exposició, Pilar Pequeño culmina un projecte iniciat el 1993. A través d’una llarga reflexió i experiència fotogràfica, aquest treball, el més ampli i representatiu de la seva obra, es compon de diferents sèries relacionades entre si. En les natures mortes no es dóna el «moment decisiu»; cal crear-lo analitzant el subjecte, l’enquadrament o modificant la llum. Les transparències originades per l’aigua són un element fonamental en aquest projecte. L’autora busca l’ambigüitat que produeix la llum sobre les plantes vistes a través d’un element translúcid

Etiquetes: · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies