14 Novembre 2019
Notícies Barcelona

Casa Vicens Gaudí celebra el seu segon aniversari com a casa museu oberta al públic

bonart

A punt de celebrar els seus dos anys oberta al públic, el 16 de novembre de 2017, Casa Vicens fa un balanç positiu de la seva activitat ja que, a part de la seva constant implicació amb la Vila de Gràcia, ha aconseguit posicionar-se com un dels atractius turístics de Barcelona amb la proposta d’un Gaudí sense presses. Tot i l’àmplia oferta de monuments, museus i atractius turístics que existeixen a Barcelona, la primera casa de Gaudí ha obtingut visites de persones de més de cent nacionalitats durant aquests dos anys. Per agrair aquesta bona acollida i mostrar la seva obertura al públic internacional Casa Vicens ha realitzat un vídeo on explicita la multiculturalitat dels seus visitants i reflexa com tots els accents o maneres de pronunciar el seu nom són benvinguts reforçant, així, un dels seus valors de marca, la proximitat.

Per celebrar aquest segon aniversari la primera casa de Gaudí oferirà les seves entrades amb un 50% de descompte del 14 al 17 de novembre, tant al seu web www.casavicens.org com a taquilla. Aquesta promoció és vàlida per la compra de qualsevol tipus d’entrada (visita lliure, guiada, premium o Tardor Vicens) i permetrà descobrir, als qui encara no ho han pogut fer, aquesta primera obra de Gaudí declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO l’any 2005.

Per segon any consecutiu, la primera Casa de Gaudí participa al Festival de videoart LOOP. En aquesta edició, Casa Vicens forma part dels espais que acullen l’exposició col·lectiva “The Bee Who Forgot the Honey” comissariada per Aurélien Le Genissel. La mostra presenta una nova mirada a la noció del paisatge sota el concepte d’allò “inapropiable”, desenvolupat pel filòsof italià Giorgio Agamben. En aquest sentit, el paisatge ja no és un objecte que puguem comprar, fer servir o posseir. No apareix com un escenari o un horitzó per explorar, un tot aliè a l’home o una reserva d’actius per explorar, sinó com el paradigma d’un mode més espiritual, humil o afectiu de ser-al-món.

Del 12 al 24 de novembre Casa Vicens acull en un dels seus dormitoris l’obra “The pure necessity” (2016) de l’artista belga David Claerbout. El vídeo parteix de la idea que va tenir David Claerbout de retornar el seu comportament original als animals del clàssic de Disney El llibre de la selva de 1967. Al vídeo els animals no fan res més que ser animals, amb actituds d’espera i de passivitat, aixó sí, relacionats amb el paisatge on viuen de manera fusionada. Claerbout nega l’acció i aposta per un paisatge més contemplatiu i transcendental recuperant, en certa manera, la idea romàntica de natura.

A la imatge, detall de la Casa Vicens.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies