DP_Bonart-1280x150px

Exposicions

Art en moviment a Plastic Murs

Art en moviment a Plastic Murs
bonart valència - 25/04/18
Plastic Murs, carrer Dénia 45 de València, presenta del 4 de maig al 15 de juny R.P.M. (Revolutions per Minute), mostra col·lectiva en la qual els artistes - 108, Arnaud Liard, Graphic Surgery, MoneyLess i Nelio - exposen una selecció d'obres en què la repetició d'elements i formes permet apropar-se a les mateixes com a un conjunt, examinant les peces des de diferents punts de vista, entenent el procés creatiu com una construcció incessant. L'exposició es compon d'un total de 23 obres en petit format, dibuixos sobre paper, pintures en diferents suports i acoblaments. Com explica Ricardo Forriols (Universitat Politècnica de València), "Quan un matí de 1935, a la fira d'inventors que era el Concours Lépine, Marcel Duchamp va posar damunt de la taula la seva gramòfon i va fer girar en ell la seva primera sèrie de Rotoreliefs, no hi va haver ningú que apostés per aquells discos de cartró. Però se sap que, aquesta mateixa nit, els seus cercles excèntrics encara seguien donant voltes als ulls abismados d'uns quants "caçatalents" a una velocitat variable entre 40 i 60 revolucions per minut. Ara es mostren la fascinació moderna per la màquina, el moviment constant i la il·lusió òptica, els Rotoreliefs furgaven la superfície de cartró per generar una profunditat inusitada en el joc entre la mirada i un adequat règim de gir. Les obres seleccionades per Plastic Murs per a la seva nova col·lectiva plantegen aquesta possibilitat del procés creatiu entès com un gir, com un joc de mirades que va dels murs de la ciutat a les parets de la galeria, assajat d'una peça a una altra i al revés , com succeeix amb les grans taques orgàniques, negres, amb les que l'italià 108 plena uns papers que després plega i desplega seguint una geometria precisa de línies, o en els dibuixos on el francès Nelio va afegint cada vegada més traços de retolador orquestrats que suggereixen sobre el paper una línia de creixement reversible. Així mateix, aquesta idea de procés està en la concepció de les Ritournelle del també francès Arnaud Liard, que són substituts d'arrencades de mur amb inserits iridescents i metal·litzats que activem quan ens desplacem; en els quirúrgics acoblaments de trames de fusta superposades dels holandesos Graphic Surgery, que ens desafien a enredar-nos en les seves gelosies negres; o en els dos treballs que presenta l'italià Moneyless -la participació coincideix amb la seva presència a polinizados 2018- i que ens serveixen per reprendre des de la línia aquesta revolució del cercle al moll que apareix per rotació i desplaçament. Així, aquesta evolució de les formes en procés es pot assajar també al llarg del muntatge, ajustant a cada pas el nostre selector de velocitat, per si encertem a trobar en el gir al voltant de cadascuna de les obres no un únic punt fix sinó -com diria Octavio Pau- la rotació infinita de punts infinits que fa moure tota la constel·lació de signes del nostre temps errant, que acaba i comença a cada instant, encara sense nom, en constant règim de gir, com correspon a un disc". A la imatge, Arnaud Liard, "Ritournelle".
banner-oro-180x180canal-mnactec-180-180

Et poden
Interessar
...

Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1