Banner-Camara-domestica-1280x150px_v1-cat-1

Certàmens

Arriba la cinquena Ural Industrial Biennial of Contemporary Art

Arriba la cinquena Ural Industrial Biennial of Contemporary Art
bonart iekaterinburg - 15/09/19
Arriba la cinquena Ural Industrial Biennial of Contemporary Art a Yekaterinburg, Rússia. Werker Collective, en col·laboració amb Georgy Mamedov, presenta Werker 2 - A Gestural History of the Young Worker, una nova instal·lació i publicació desenvolupada dins del programa Artist-in-Residency de la biennal. La glorificació visual soviètica del treballador i del treball es basava en l'imperatiu dialèctic marxista per superar l'alienació entre els diferents elements de l'estructura social, és a dir, la bretxa entre treball físic i intel·lectual. En el vocabulari polític soviètic inicial, la paraula smychka indicava aquest impuls cap a la col·laboració i la unió en la societat. La cultura visual soviètica va sorgir amb diferents representacions del smychka. Durant la industrialització dels anys vint i principis dels anys trenta, els artistes van adoptar un ethos col·lectiu dels treballadors mitjançant l'organització de brigades artístiques que van desenvolupar la seva tasca artística en llocs de construcció i pisos de fàbriques. La pintura soviètica dels anys seixanta va romanticitzar la idea del smychka en desdibuixar visualment els límits entre el treball físic i el treball intel·lectual. El treballador va ser retratat com a pensador. L’expressió gestual és especialment rellevant per als cossos marginats i forassats. Els organismes que tenen una capacitat de parlar restringida per l’entorn on viuen, desenvolupen un vocabulari més enllà de la paraula parlada. Els malucs en moviment, un ull d’ullet, un cop de mà ferm o un toc suau d’espatlles formen el lèxic visual de la resistència contra l’assimilació (hetero) normativa dels cossos abacinats i els seus desitjos. Els gestos viuen vides curtes, són difícils de documentar, solen desaparèixer. Els gestos sempre són circumstancials i estan oberts a la interpretació. També ho és un intent de (reconstruir) històries de l’oprimit, el silenciat i el forat. En aquest sentit, publicar una història visual del gest és un gest en si mateix. Juguet i dolorós, divertit i reservat, tendre i agressiu, alliberador i opressiu, clandestí i de front. A la imatge, fotografies de l'exposició de Werker Collective.
Eude, genericbanner-oro-180x180-gene

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90