17 febrer 2015
Exposicions Sevilla

Adolf Hitler vist per Mariajosé Gallardo a la Galeria Delimbo

bonart

La Galeria Delimbo inaugura el dia 19 de febrer l’exposició Creia que era una peli d’acció i resulta que és de gent rara, de l’artista extremenya Mariajosé Gallardo, quei indaga en la versió més familiar del dictador alemany Adolf Hitler. La mostra, que inclou més de vuitanta olis realitzats a partir d’abundant material documental, es podrà veure fins al 25 d’abril a la sala expositiva del carrer Pérez Galdós.

Maríajosé Gallardo torna a Delimbo després de la seva primera exposició individual en un museu, el Centre Andalús d’art contemporani (Non sine sole Sant Martí, 2014), i l’èxit collit en la seva anterior mostra a la mateixa galeria ‘Teneo Vostè’ (2011). L’artista presenta en aquesta ocasió una sèrie de pintures que revelen la visió més quotidiana de Hitler i els principals jerarques que van dirigir el moviment nazi. Himmler, Göring o Goebbelscomparten protagonisme amb Eva Braun o Blondi, la mascota del dictador, una femella de pastor alemany.

“A Mariajosé Gallardo sempre l’han estimulat els emblemes i l’obturació barroca, ornamental, la psicoanàlisi de la tortura -quan ha posat en manifest algun psicòpata abstret d’un altre context analític-, la ridiculització de les imatges, la cultura popular frívola i holística per cuinar les qualitats desconegudes de la quotidianitat i, en cert punt, de la perversió. “Afirma el crític d’art Marcos Fernández.

“Sabem que exercir una línia d’investigació sobre aquests temes tendeix al controvertit, quan realment el que pretén és allargar l’ombra del desastre perquè tinguem en compte totes les preguntes que no ens atrevim fer, per aquest motiu” Vaig creure que era una peli d’acció i resulta que és de gent rara “tingui un caràcter antiestètic i gairebé caricaturesc.” Reitera.

L’exposició Creia que era una peli d’acció i resulta que és de gent rara utilitza un vast fons documental, que l’artista domina amb soltesa després d’una profusa investigació. S’hi recullen imatges de Heinrich Hoffmann, el fotògraf personal de Hitler, que mostren al führer en moments de calma, amb nens, allunyat de les enceses discursos davant grans masses.
‘Creia que era una peli d’acció i resulta que és de gent rara’ parla de la iconografia nazi, de la propaganda i la imatge. Hitler queda ridiculitzat en l’obra de l’extremenya, apassionada d’aquesta temàtica des de fa anys. “No m’interessa la política ni els ideals; si la propaganda, la iconografia, la imatge “revela. “Sempre m’ha interessat com utilitzar la imatge com a eina de poder” assegura.

«Quan vam conèixer per primera vegada el leitmotiv del xou, ens va desconcertar; però després de visitar el seu estudi i escoltar el perquè de cada obra, tot va cobrar sentit», confessa Laura Calvarro, directora i copropietària de la Galeria Delimbo costat de Seleka Muñoz. «És, sens dubte, l’obra que crearà més controvèrsia de María José Gallardo», afirma.

L’artista extremenya «és una de les pintores contemporànies espanyoles amb més personalitat», explica el director. «No conec cap artista que tingui el seu nivell de producció; cada vegada que realitza un nou projecte supera l’anterior», destaca.


Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies