3 Juliol 2019
Exposicions Barcelona

​La Sala Parés presenta l’obra de Carles Nadal a l’Espai Memòria

bonart

​La Sala Parés, carrer Petritxol 5 de Barcelona, presenta l’obra de Carles Nadal a l’Espai Memòria.

Carles Nadal (1917-1998) és un artista interessant per la seva personalitat pictòrica i per tractar-se d’un dels exemples més internacionals de l’art català. La seva obra va ser, i encara ho és en l’actualitat, ben acollida als centres artístics més destacats com: París, Londres, Nova York i Brussel·les. La seva primera exposició a la Sala Parés es celebrà el 1963 i a partir d’aquesta data continuà exposant a la galeria de Petritxol fins a la seva mort.

Després de refusar una beca de la Carnegie Foundation, el 1949 s’instal·là a Brussel·les on ràpidament entrà en contacte amb els cercles artístics de la capital belga. Entre els creadors amb els quals s’hi relacionà, destaquen noms com René Magritte. A partir d’aquell moment, Nadal combinà la seva residència entre Espanya, França i Bèlgica, aspecte que explica la importància del viatge com una de les temàtiques recurrents dins de la seva obra.

El quadre presentat és un exemple magnífic d’aquest moment. Es tracta d’una composició sorprenent i visualment molt atractiva, la qual mostra alguns dels trets característics de la pintura de Nadal. L’artista retrata amb el seu llenguatge atrevit i un plantejament absolutament fauvista una plaça de Brussel·les, on els edificis i els colors llampants són els veritables protagonistes. Els cromatismes emprats fugen de la captació imitativa de la realitat i serveixen a l’artista per experimentar combinacions estridents amb primaris i secundaris sobre els quals s’hi incorpora la línia gruixuda que delimita volums, relleus i alçats d’edificis. Tots els elements de l’escena urbana, com són els personatges que passegen per la plaça o els asseguts a la terrassa del restaurant, així com els globus que es retallen en el celatge d’ensomni, s’evoquen amb espontaneïtat i llibertat absoluta. En definitiva, el quadre és una mostra interessant del llenguatge habitual en Nadal, fruit d’una mélange entre el naïf i el fauve.

 A la imatge, “Les festivités du 21 juillet en Belgique”, 1953. Oli sobre paper marrouflé, 49 x 64 cm.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies