FIRA LOOP I SCREEN FESTIVAL

aina mercader

Loop s’ha convertit, des de l’any 2003, per mèrits propis, en la trobada sobre videoart de referència internacional. Davall aquest gran paraigua, dedicat exclusivament a la imatge en moviment, es ramifiquen tres propostes a l’entorn del mercat professional: el festival, la formació i la investigació: Loop Fair, Screen Festival i Loop Studies. Un complet programa d’activitats que s’estructura a propòsit del format audiovisual.
Més d’una quarantena de galeries –a data de principis de març, quan s’escrivia aquest article– participaran en la fira, que del 5 al 7 de juny se celebrarà a l’hotel Catalonia Ramblas, on, com ja és tradició, es reservarà una habitació per a cada una de les galeries seleccionades. S’hi exhibiran les últimes tendències en la producció de vídeo en un context distès i relaxat, i es donarà prioritat a les estrenes.
En edicions anteriors, Loop es va dedicar a tractar qüestions com ara la producció i la coproducció en el terreny de l’audiovisual; enguany, en canvi, enfoca la difusió, el consum, els canals de distribució i la circulació de les peces videoartístiques. En aquesta edició, a partir d’una sèrie de taules rodones organitzades en paral·lel a la trobada i amb professionals del sector, es vol discutir i esbrinar com es difon, de quina manera es mira i quins discursos acaba propiciant el videoart avui dia. I, per a l’ocasió, hi participaran les principals plataformes de difusió i distribució de les propostes videoartístiques, com ara Hamaca, Vdrome, Artprojx, entre d’altres. El Loop Studies, a més, juntament amb diverses universitats i entitats educatives, tractarà de reflexionar entorn de les pràctiques i els reptes que afronta el sector del vídeo.
Uns dies abans, a partir del 29 de maig, Screen Festival donarà visibilitat i aproparà, en col·laboració amb més d’un centenar d’entitats, el vídeo al carrer. De fet, aquesta és una de les claus de l’èxit del Loop. Després d’oferir un nou marc de consum, una habitació d’hotel, com a lloc per descobrir peces de vídeo –i conèixer artistes i galeristes–, el videoart es propaga arreu de Barcelona i, més enllà de les galeries, centres d’art i fundacions, aposta també per espais menys convencionals d’exhibició, per allò que si el públic no va a veure videoart, el videoart va on és l’espectador… Així, es posa en diàleg amb contextos inesperats, entra en contacte amb exposicions d’art contemporani i s’insereix entre altres relats i discursos. A propòsit d’això, a mitjan dècada dels vuitanta, el videoartista francès Jean-Paul Fargier es demanava: “Cap on va el vídeo?”, i ell tot sol tenia la resposta: “En tots els sentits, cap a totes direccions. A força de guanyar terreny, l’ocupa gairebé tot.” I, mirau per on, pareix, encara ara, que aquesta és la resposta correcta. Aina Mercader


* Per tenir actualitzada la programació de Loop i Screen, consulteu: http://www.loop-barcelona.com



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies