11 març 2014
Reportatges Barcelona

Tres col·leccions amb un objectiu: l’art

bernat puigdollers

Avui més que mai, l’art contemporani necessita el suport d’iniciatives públiques i privades que ajudin a estimular la creació artística. Kurt i Carmen Engelhorn, a banda de ser coneguts per la finca Mas del Vent de Palamós, on hi ha allotjat el claustre més difós de la història del patrimoni peninsular actual –i que un historiador amb moltes ganes de protagonisme i sense cap implicació al territori ha alçat a la categoria de problema–, són uns amants de l’art que s’han caracteritzat per la discreció i per una especial sensibilitat en la preservació del medi natural i del patrimoni de la Costa Brava, tot i viure l’efervescència d’una dècada de màxima insensatesa i especulació immobiliària. Per tant, és d’agrair aquest tarannà, a més del suport a la creació contemporània dels segles XX i XXI amb la compra d’obres d’autors tant de proximitat com d’arreu del planeta. Escultors com ara Jaume Plensa, Medina Campeny i Xavier Escribà conviuen amb històrics com per exemple Manolo Hugué i Kupka, i joves com ara Rafael G. Bianchi. També hi trobem noms com el de l’escultor Chema Alvargonzález i el del fotògraf d’Edward Burtynsky. La col·lecció també conté un important gruix d’obres de Francesc Garcia Vilella, amic de Hans Engelhorn, oncle de Kurt. 

La col·lecció Pascual-Forcada, del matrimoni Marcel Pascual i Pilar Forcada, una part de la qual generada a través del premi Honda la Garriga, té com a objectiu nuclear promocionar l’activitat artística de joves creadors contemporanis catalans i espanyols. Durant més de dotze anys això s’ha fet a través d’un concurs anual organitzat amb l’empresa Honda Motors, on la pintura ha estat un altre dels elements vertebradors d’aquesta col·lecció d’art contemporani. Amb tot, el premi s’ha reconvertit des del 2011 en Artsituacions, que selecciona i itinera vuit artistes que estan marcant amb traces autèntiques el territori de la creació i que abordarà la transversalitat artística tan pròpia de la creació contemporània. El jurat l’han format María Corral, Vicent Todolí, Yolanda Romero i Teresa Blanch. www.artsituacions.com

Per la seva banda, el Parc d’Escultura situat a Cassà de la Selva, iniciativa de l’empresari metal·lúrgic Jaume Roser i que es va inaugurar el maig del 2003, aplega més de dues-centes escultures de caire monumental enmig d’una gran extensió de terreny. El seu fons, heterogeni, disposa d’artistes nacionals, el gruix, com ara Torres Monsó, Andreu Alfaro, Xavier Corberó, Marcel Martí, Lluís Lleó, Antoni Clavé, Bonaventura Ansón, Tom Carr, Evru, Domènec Fita, entre altres. Així mateix, també té una col·lecció no oberta al públic de pintura i escultura de primer nivell des d’Anthony Caro, Antoni Tàpies, Calder i amb una especial predilecció per l’obra del català Joan Ponç i Manel Bea.www.parcart.net

A la imatge, el ParcArt de Cassà de la Selva.

Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies