Banner-Camara-domestica-1280x150px_v1-cat-1

Exposicions

Terry O'Neill, el fotògraf de les estrelles, a la Filmoteca

bonart barcelona - 27/02/18
Terry O'Neill inaugurarà personalment l'exposició a la Filmoteca de Catalunya el dia 1 de març, a la vegada que participarà en una xerrada oberta al públic amb la comissària, Cristina Carrillo de Albornoz. L'exposició es podrà visitar fins al 13 de maig del 2018. Terry O’Neill és el gran fotògraf britànic dels mites del cinema, la música, la moda i la política de la segona meitat del segle XX. Ha centrat la seva carrera en el retrat, documentant els moments més intimistes i naturals dels grans mites del cinema dels últims 60 anys, els grups de pop i rock que van marcar tendència musical als 60 i 70, les cares més cèlebres de la política del segle XX i les figures de la moda, sobretot dels 90. L’estil natural i inconfusible d’O’Neill neix de la conjunció de dos factors: l’ús de la càmera de 35 mm, molt més lleugera i còmoda que les habituals de l’època, i l’accés excepcional als fotografiats, amb els quals passava dies sencers com si fos un d’ells. Segons O’Neill ha tres regles imprescindibles per ser un gran fotògraf: ser el més invisible possible, tenir una gran paciència i saber combinar una gran discreció amb unes grans dots de relacions públiques. El 1963 O’Neill va realitzar la primera fotografia de The Beatles per al diari Daily Sketch al pati del darrere dels estudis Abbey Road, on el grup gravava el seu primer disc, Please, please. A més de ser la primera fotografia de The Beatles que es publicava a la premsa, també va ser la primera vegada que un grup apareixia a la portada d’un diari britànic. La tirada es va esgotar. A aquesta fotografia van seguir moltes altres de grups musicals de l’època que començaven a triomfar, com The Rolling Stones, David Bowie o Elton John o supermodels com Jean Shrimpton o Twiggy. Quan O’Neill tenia vint anys, va decidir anar a Hollywood a retratar les grans estrelles. Amb l’ajuda dels seus amics Michael Caine i Richard Burton es va introduir en el món del cinema i va retratar Clint Eastwood, Paul Newman, Groucho Marx, Steve McQuenn i a la que va ser la seva dona, l’actriu Faye Dunaway. Els astres de la gran pantalla van ser recollits per la mirada d’O’Neill i van formar part fins i tot del seu cercle personal. Però el més retratat al llarg de la seva trajectòria artística va ser el cantant Frank Sinatra, a qui va fotografiar durant 30 anys, des de la seva primera trobada a Miami, durant el rodatge de Lady in Cement (1968). També ha pogut fotografiar totes les supermodels, des de Jean Shrimpton fins a Naomi Campbell o Kate Moss, i a bellíssimes actrius com Ava Gardner, Raquel Welch, Goldie Hawn o Audrey Hepburn. Pel seu objectiu han desfilat també polítics com Winston Churchill, el primer president de Sud-àfrica elegit democràticament i líder del antiapartheid, Nelson Mandela, o la primera ministra britànica Margaret Thatcher. Des dels 90, Terry O’Neill només accepta encàrrecs especials com el retrat de la reina Isabel II, el 90 aniversari de Mandela o la foto oficial del mundial de futbol de Brasil 2014, on apareix Pelé amb la Copa del Món. Xerrada oberta al públic i cicle de pel·lícules Terry O’Neill visitarà la Filmoteca per inaugurar la mostra l’1 de març a les 18.30 h, i a les 19.30 h, a la Sala Laya, mantindrà una xerrada oberta al públic amb la comissària de l’exposició, Cristina Carrillo de Albornoz. La mostra anirà acompanyada d’un petit cicle de films amb el fotògraf d’estrelles com a protagonista: Funny Face ens remet a Richard Avedon i a la icona Audrey Hepburn; Blow Up és el Londres d’O’Neill amb un fotògraf inspirat en David Bailey; ¿Qui êtes vous, Polly Magoo? ens situa en l’univers crític i paròdic de William Klein, i Life parla de la sort de Dennis Stock quan es creua amb James Dean i l’immortalitza sol, caminant sota la pluja, a Nova York. Sessions relacionades amb l'exposició 1 de març, 21.30 i 16 de març, 21,30 h., Funny Face, Una cara con ángel, d'Stanley Donen, 1957. 2 de març, 22 h i 18 de març, 19 h., Blow-Up, de Michelangelo Antonioni, 1967. 10 de març, 21.30 h. i 14 de mar, 20 h., -qui êtes-vous, Polly Maggoo? de William Klein, 1966. 11 de març, 21.30 h i 17 de març, 19 h., Life, Anton Corbijn, 2015. A les imatges, a dalt, Faye Dunaway l'endemà de rebre l'Oscar. Beverly Hills, 1977 ©Terry O'Neill 2016 i a sota, Paul Newman i Lee Marvin al rodatge de Pocket Money / Los indeseables. Denver, 1971 ©Terry O'Neill 2016    
GC_Banner_TotArreu_Bonart_180x180Bonart_banner-180x180_FONS-AVUI-90

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90