JP_Bonart-1280x150px-Online-

Certàmens

Primera edició de la Fira Drawing Room: Balanç positiu

Primera edició de la Fira Drawing Room: Balanç positiu
bonart madrid - 07/03/16
La primera edició de Drawing Room Madrid, fira de dibuix contemporani - celebrada del 24 al 28 de febrer - va tancar les seves portes amb un balanç molt positiu tant per les xifres de vendes com per la bona acollida mostrada pels diferents sectors de l'art. "No ha faltat cap amant de l'art sobre paper, però tampoc els col·leccionistes d'art contemporani que no distingeixen entre tècniques i suports i busquen només qualitat artística", assenyala Mónica Álvarez Careaga, directora de la fira. Al llarg dels seus cinc jornades d'obertura, un total de 4.500 persones van visitar la seu de la Fira ubicada al carrer Velázquez, 12 de Madrid. Col·leccionistes, artistes, galeristes, comissaris, directius de centres d'art i professionals de l'art van acudir amb molta expectació a aquesta primera edició de la qual van celebrar la seva dedicació exclusiva al dibuix. "L'especialització és molt oportuna. L'escala i el format és formidable, i la seva compatibilitat amb tota la resta, és oportuna i interessant atraient a gent pugui veure en això un lloc d'interès que no hi ha en una altra fires. Configura una alternativa seriosa i sòlida aquesta setmana a Madrid", detalla Martín Lejárraga, col·leccionista i director de la col·lecció La Naval. Balanç positiu dels galeristes i artistes El bon nivell dels programes artístics de les galeries participants, combinant joves valors amb artistes més consolidats, així com artistes espanyols i figures internacionals, ha estat decisiu per al bon balanç d'aquesta primera edició. La resposta dels galeristes ha estat unànime valorant tant el format com el contingut de la Fira. Irene Finiguerra, directora de la galeria italiana Bi-Boz Art Sapce, ha ressaltat les opcions d'internacionalització que han suposat per a ella Drawing Room "Ha estat una bona oportunitat per presentar el treball meus artistes, que ha estat conegut per col·leccionistes i directors de museus i fundacions europees". La comunitat artística, especialment representada per la trentena d'autors participants en la fira, també celebra l'especialització del projecte. "Crec que part de l'èxit obtingut és l'especialització, la bona selecció de galeries i el treball que artistes i galeristes han fet per participar en aquesta primera edició" assenyala Fernando Martín Godoy, artista plàstic, representat per la galeria Siboney de Santander. Per la seva banda, Omar-Pascual Castillo, director de Nova invaliden de Berlín i membre del comitè curatorial de la Fira assenyala el "caràcter excepcional del projecte, especialment per tenir una escala concreta: una vintena de galeries en què ha estat possible molta proximitat entre els galeristes participants i els artistes. Sens dubte, tot això mostra que ha estat una fira curada i selecta i no només una fira purament comercial". "Hem tingut un públic molt interessat i hem rebut la visita de col·leccionistes especialitzats que han seguit ampliant la seva col·lecció adquirint peces a la Fira" assenyala Susana Sanz, comissària membre del comitè curatorial i responsable de la selecció de les galeries xineses participants, XD Culture Platform i Shone-Show de Pequín. Adquisicions institucionals i particulars Membres del comitè d'adquisicions de diferents fundacions, centres d'art i corporacions també van visitar Drawing Room Madrid per seguir ampliant els seus fons d'art amb peces de dibuix contemporani. La Fundació Barrié va adquirir una peça de l'artista canari Raúl Artiles. Obres de Marta Bran, Santiago Ydáñez i José Miguel Pereñíguez es quedaran en importants col·leccions portugueses i brasileres. Premis per a artistes i col·leccionistes La primera edició de Drawing Room Madrid ha estat també un lloc de reconeixement al treball creatiu dels artistes i a la tasca essencial dels col·leccionistes, materialitzat en el lliurament de diversos premis. El comitè curatorial de la Fira va concedir el Premi al Col·leccionisme de Dibuix a  Fernando M. Centenera, fundador i president de la Fundació Centenera, dedicada a la promoció i difusió del dibuix contemporani. Tamara Arroyo, de la galeria mallorquina Addaya, es va alçar amb el Premi Setup Contemporary Connection, atorgat per la fira d'art italiana Setup Fair; i finalment Raúl Artiles, representat per la galeria alemanya Nova Invaliden, va obtenir el Premi Canson Artista Jove. Els col·leccionistes, en el seu compromís amb la fira, també van voler atorgar els seus propis guardons: el Premi Col·lecció Navacerrada va ser concedit a Gonzalo Elvira, representat per la galeria Sicart; el Premi Col·lecció La Naval va ser lliurat a Jesús Zurita, també de la galeria Nova invalidin; el Premi Col·lecció Kells va obtenir dues mencions a Fernando Martín Godoy, representat per la galeria Siboney i, en Raúl Artiles. Finalment, Cristina Iglesias, representada per la galeria L'Hort del Tertulià, va obtenir el Premi Col·lecció Himàlaia. "El balanç de la primera edició de Drawing Room no pot ser més satisfactori. La fira ha interessat tant als experts i professionals com al públic general", afirma Mónica Álvarez Careaga, directora de la Fira. A la imatge, estand de la Patrick Heide Gallery. © Leandro Betancor, cortesia Drawing Room.
La-Galeria-201602-recursthumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1