23 juliol 2016
Notícies París

Obres monumentals de Manolo Valdés a la plaça Vendome

bonart

Els directors de la Galeria Marlborough han anunciat l’exposició de sis noves escultures monumentals de l’artista Manolo Valdés a la plaça Vendôme de París. L’històric districte 1 servirà com a important marc arquitectònic per al grup d’escultures de Valdés: caps femenins en alumini, ferro o marbre, amb ornamentacions úniques en una exposició inoblidable. Les noves obres, les quals han estat creades per a l’exposició a la plaça Vendôme, representen dones boniques, amb l’inconfusible estil del reconegut artista. La inauguració es celebrarà el dia 8 de setembre a les 17 h. Les escultures es podran veure fins al 5 d’octubre del 2016.

Valdés, famós per representacions femenines en diferents mitjans d’expressió artística, ha creat alguns dels més grans i expressius retrats tridimensionals de la seva dilatada carrera. Una escultura, La Pamela, porta un barret d’ala ampla i es troba a 5 metres d’altura. Una altra escultura titulada Els Aretes, té 6 metres de llarg i representa una dona amb els pendents tan grandiosos com el seu cap, tot en un ferro blau sorprenentment brillant. La Papallona és l’última versió d’una de les presències temàtiques favorites de Valdés: la papallona; la dona sense trets d’aquesta escultura monumental llueix una enorme papallona en el seu front, és un tocat que és un símbol no només de la bellesa interior, sinó també de la creativitat en si mateixa.

Manolo Valdés és un dels membres fundadors de l’Equip Crònica, els quals van forjar un nou camí artístic amb la crítica social i política al règim de Franco a la dècada de 1960 a Espanya. A partir de 1981, l’obra de Valdés va evolucionar al marge de les preocupacions sociopolítiques i va passar a desenvolupar un llenguatge singular i inconfusible en l’escultura, la pintura i el gravat centrat en la dialèctica estètica. La seva forma de treballar s’inspira en una vasta tradició pictòrica que inclou vells mestres espanyols com Velázquez i Goya, així com grans artistes com Picasso i Matisse. La complexitat tècnica i la dificultat d’execució en l’obra de Valdés amb freqüència evoquen l’elegància indestructible del personatge que està sent representat. Grans creacions escultòriques de l’artista s’han presentat en nombroses exposicions importants tant en públic, des del Jardí Botànic de Nova York i Broadway, així com en innombrables institucions en llocs de tot el món des d’Espanya a la Xina, Turquia i Finlàndia.
La plaça Vendome es va crear el 1702 com monument que exaltava el poder militar de Lluís XIV i del seu exèrcit. La seva rica història, és sinònim de conquestes i de poder econòmic i, de fet, ha albergat rellevants monuments. En els seus orígens, una estàtua eqüestre de Lluís XIV ocupava aquest lloc. L’escultura va ser executada per l’artista François Girardon i, en aquella època, era la estàtua més gran eqüestre d’una sola peça que s’hagués realitzat fins al moment. S’alçava amb orgull en aquest emplaçament fins a la seva destrucció durant la Revolució francesa. Actualment, la columna Vendôme, una peça inspirada en la columna de Trajà de Roma, s’alça al seu lloc. L’emperador Napoleó va encarregar inicialment l’obra per commemorar una de les seves victòries més sonades, la batalla d’Austerlitz, en 1805. La seva victòria estratègica sobre l’exèrcit austríac i rus, tot i el reduït nombre de les tropes napoleòniques, va provocar estupor i admiració en els homes que ostentaven el poder en aquells temps i els generals de tot Europa es van afanyar per imitar el seu triomf. La columna està adornada amb baixos relleus que il·lustren aquestes escenes de batalla i està coronada per una escultura de bronze que representa Napoleó abillat d’emperador romà.

La plaça Vendôme no només és cèlebre pels seus hotels de luxe com el Ritz, les seves selectes boutiques i les seves joieries, sinó també per personalitats que han estat vinculades a ella com Coco Chanel, F. Scott Fitzgerald, Ernest Hemingway i el compositor Frédéric Chopin, que va morir el 1849 al número 12 de la Place. Manolo Valdés presentarà els nous habitants de la plaça Vendôme -el seu sextet de magnífiques dones de metall o marbre- durant un mes aquesta tardor. Fins al 5 d’octubre es podran contemplar les creacions més actuals de Manolo Valdés a aquest inigualable lloc històric, on han confluït arquitectura, monuments i el poder durant segles.

Marlborough Gallery va ser fundada a Londres el 1946 i és àmpliament reconeguda com una de les galeries d’art modern i contemporani més importants del món. Marlborough té una presència internacional amb galeries a Madrid, Barcelona, ​​Nova York i Londres. A més de Manolo Valdés, Marlborough representa artistes internacionalment reconeguts com Magdalena Abakanowicz, Frank Auerbach, Alice Aycock, Dale Chihuly, Richard Estes, Antonio López García, Juan Genovés, Xarxa Grooms, Tom Otterness, Paula Rego, i els llegats de Claudio Bravo, Jacques Lipchitz, George Rickey i RB Kitaj, així com una nova generació d’artistes i programes a la més innovadora Marlborough Chelsea.



Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies