24 juliol 2012
Exposicions Barcelona

Nogueras Blanchard presenta “Case Report”, entre el visible i l’invisible

bonart

Case Report, exposició comissariada per Lorenzo Sandoval (Madrid, 1980), és el primer projecte seleccionat per la convocatòria curatorial Open Call organitzada per la galeria Nogueras Blanchard. Es pot visitar fins al 27 de juliol del 2012.

El terme Case Report procedeix del camp de la medicina i fa referència a un tipus d’evidència anecdòtica. Encara que científicament no es considera un procediment rigorós, suposa un mecanisme per entendre l’aparició de novetats i elements inesperats en els casos a estudiar. L’exposició, que es pot visitar fins al  27 de juliol, planteja una exploració cognoscitiva entre el conegut i el desconegut, entre el visible i l’invisible, entre el llenguatge i la seva absència.

A través dels treballs d’Emanuel Almborg (Estocolm, 1981), Özlem Altin (Goch, Alemanya, 1977), Sol Calero (Caracas, 1982) & Christophe Kline (Kinderhook, NY, 1982), Ben Rivers (Somerset, Anglaterra, 1972) i Jonathan Uliel Saldanha (París, 1979) descobrim l’estat intuïtiu i obert a la suggestió que generalment no s’associa a la indagació científica. Emanuel Almborg, en Nothing is Left to Tell, convida un grup d’onze persones a fer un viatge a una petita illa de Suècia, on durant deu dies construeixen una estructura de fusta amb l’absència de llenguatge parlat i sense cap tipus de pla previ. Slow Action, de Ben Rivers, reuneix una sèrie de quatre treballs en 16 mm i narra com el nivell del mar en un futur augmentarà fins a límits inversemblants i com això farà que es formin petites societats.

Per la seva banda, Özlem Altin parteix de la seva vasta recopilació d’imatges procedents de rastres, revistes, àlbums familiars, imatges personals, i articula composicions en què posa en relleu analogies formals. Sol Calero & Christophe Kline ens introdueixen en una cerimònia que sorgeix dels altars de la mitologia personal i el rítmic so d’un concert de petites campanes, una processó per a la qual s’han elaborat uns vestits com si es tractés de vestimenta per a una litúrgia profana. Finalment, l’instrumentista, comissari, escriptor i artista Jonathan Saldanha realitza una performance en la qual juga amb elements de la percepció a través de les freqüències sonores i la llum.

A la imatge, detall de “Pysanka Monument i Ritual Egg”, de Christopher Kline.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies