4 agost 2016
Exposicions Larrés

Luis Feito exposa “Paper” al Museu del Dibuix Julio Gavín-Castell de Larrés

bonart

El museu de Dibuix Julio Gavín-Castell de Larrés, presenta com a acte principal en el seu 30 aniversari, l’exposició Paper de l’artista Luis Feito, que s’inaugura el dia 5 d’agost a les 19,30 hores a les dependències del museu i que romandrà oberta fins al 31 d’octubre.

Aquesta mostra  presenta un total de 25 obres realitzades en els últims 50 anys per aquest gran artista, utilitzant les tintes i els acrílics sobre el paper. Va ser un dels creadors del grup “El Paso” i les seves obres es poden contemplar en els millors museus d’art contemporani com el MOMA, El Pompidó, El museu Reina Sofia o la col·lecció Guggenheim, i des d’ara també al Museu del Dibuix Julio Gavín.
Luis Feito (Madrid, 1929). Membre fundador del grup El Paso. El seu estil va evolucionar cap a l’abstracció, amb una pintura harmònica, d’un refinament estètic una mica allunyat de la violència expressiva de l’informalisme. Part de la seva obra es troba al Museu Espanyol d’Art Contemporani, en el d’Art Abstracte de Conca i en els museus del Japó, Hèlsinki, Ottawa, Roma, París, Madrid i Nova York.

Va estudiar a l’Escola de Belles Arts de San Fernando a Madrid, en la qual va ingressar el 1950 i de la qual seria professor de dibuix des de 1954. Pensionat pel Govern francès, es va instal·lar a París en 1956. A l’any següent va fundar al costat de Saura , Rivera, Viola, Canogar i Millars, entre d’altres, el grup el Paso. En 1981 va abandonar París i es va establir a Mont-real (Canadà) fins a 1983, data en la qual va fixar la seva residència a Nova York.

La seva trajectòria artística, que va iniciar des del figurativisme, va passar per una etapa cubista i va culminar en l’abstracció cap a 1953. Influït per l’automatisme i la pintura matèrica, va introduir la sorra en els seus olis, que va barrejar amb ocres, blancs i negres. A partir del 1962 va unir a aquesta gamma de colors el vermell, que des de llavors va incorporar a les seves produccions com a contrapunt; en la simplificació formal i material de les seves composicions van predominar les formes circulars. Durant la dècada de 1970 es va produir un acostament a la geometrització, aproximació que es va fer plena a partir de 1975.

A la imatge, S/t, de Luis Feito.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies