2 febrer 2018
Exposicions Barcelona

L’Europa fantasma: “€uropolis” desembarca a Àcid Sulfúric

bonart

Àcid Sulfúric, carrer Ricart 23 de Barcelona, presenta del 3 de febrer al 30 de març una nova mostra col·lectiva que explora l’Eurozona com a símptoma d’una Europa difusa, fantasmagòrica i jerarquitzada on els VIPS dominen als PIGS.

A €uropolis. PIGS can not fly la comissària Gisela Chillida parteix d’un gest tan quotidià i automatitzat com el pagament en efectiu per indagar en el complex joc de relacions geopolítiques que s’amaga darrere seu.

Quanta ideologia hi ha darrere d’un euro? Gairebé cada dia obrim les nostres carteres o furguem en les nostres butxaques per desemborsar trossos de paper i metall als que tot just prestem atenció. Amb ell podria comprar una porció de pastís Sacher a Viena, un croissant a Tolosa o un ensaïmada a Mallorca. També una estampa de Sant Pancraç al Vaticà i una ràdio a Andorra. O una Coca-Cola a Mayotte, una illa de l’oceà Índic situada a l’oest de Madagascar i una hamburguesa a Sant Pere i Miquelon, un petit arxipèlag a la costa est de Canadà.

Agafeu una moneda de dos euros. Què veieu? El rei d’Espanya? Un àguila, símbol tradicional de la sobirania alemanya? El retrat de Dante Alighieri realitzat per Rafael? Traieu ara un bitllet. Què apareix? Un pont i una finestra. Mentre les monedes carreguen amb tota la retòrica nacional, els bitllets mostren arquitectures fictícies que simbolitzen la unitat d’Europa.

Work-in-progress perpetu ple de fissures culturals, territorials, polítiques, històriques i econòmiques, els països i microestats que usen l’euro dibuixen un mapa de fronteres fugisseres que es multipliquen i es desplacen sense parar. L’Eurozona apareix llavors com una geografia sincopada que se superposa a altres aliances estratègiques: Unió Europea, Espai de Schengen, Euroesfera …

Les obres d’Álvaro Carmona (Utrera, 1980), Juan David Galindo (Bogotà, 1992), Miquel Garcia (Barcelona, 1975), Estela Ortiz (Barcelona, 1988), Eduardo Ruiz (Barcelona, 1990) ens aproximen de forma a vegades lúdica i irònica, altres crítica i perversa a una (im)possible història de l’euro: el seu naixement, la seva crisi, el seu col·lapse?

A la imatge, Álvaro Carmona, “Dinero/Money”, 2016.

Etiquetes: · · · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies