3 febrer 2012
Notícies Girona

L’art d’acció europeu busca la seva memòria a Girona

bonart

El Symposium of European Live Art Archive, que s’ha celebrat a Girona aquesta setmana i ha finalitzat aquest migdia, ha reunit experts, teòrics i artistes de l’art d’acció europeus que han obert noves línies de reflexió i recerca per a aquesta disciplina. El simposi, organitzat per l’European Live Art Archive (ELAA), ha posat de manifest els esforços que es fan arreu d’Europa per crear arxius sobre performance. Precisament, alguns dels participants han vingut a presentar els seus propis arxius i posar-los a disposició d’investigadors i artistes.

Una de les conclusions del simposi, des d’un punt de vista teòric i a partir del material existent en arxius particulars, és que “cal reestudiar de nou el món de la performance i donar una altra perspectiva d’aquest art aparegut als anys 70 però que actualment està en plena efervescència i és un dels àmbits més fecunds de l’art contemporani”, ha manifestat la directora del projecte ELAA a Girona i directora de la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis de la UdG, Maria Josep Balsach.

D’altra banda, el simposi ha posat de relleu la necessitat de continuar amb la recerca i la creació de nous documents visuals, degut a l’efimeritat d’aquest art, pel que els responsables de l’arxiu europeu aposten per la seva continuïtat “per donar a conèixer una part important de la memòria artística europea”. ELAA, que va iniciar les seves activitats el 2010 i el proper mes d’abril finalitzarà la seva primera fase, està subvencionat amb fons de la Unió Europea. ELAA ha recollit el testimoni de més de 50 artistes de performance europeus des de la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis de la Universitat de Girona, coordinadora del projecte, la Ruskin School of Drawing and Fine Art de la Universitat d’Oxford i el centre GlogauAIR de Berlín, membres associats al projecte, amb l’objectiu de documentar la performance per a la recerca i l’ensenyament.

Al simposi gironí, teòrics i artistes d’Anglaterra, Suïssa, Alemanya i l’Estat espanyol han intercanviat les seves experiències. Per part d’artistes i programadors, s’ha reclamat més visibilitat per a la performance a l’Estat espanyol i més implicació de les institucions, tal i com succeeix en molts països europeus on l’art d’acció ha trobat el seu lloc i està consolidat.

Durant el simposi també s’han vist dues performances: una de Brian Catling, que va realitzar ahir al final de la seva ponència The enigma of capturing performance i la de cloenda, avui, amb el títol Em va passar pel cap, realitzada per l’artista Denys Blacker, membre de l’equip d’ELAA a Girona. Totes dues es van dur a terme al Claustre de la Facultat de Lletres.

ELAA té previst publicar un llibre amb el material i les conclusions que es recullin del simposi.

 

Etiquetes: · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies