0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px

Notícies

"La lechuga" s'exposarà al Museu del Prado amb motiu d'Arcomadrid 2015

\
bonart madrid - 03/02/15
El Museu del Prado, dins del seu programa "Obra convidada", exhibirà a Espanya la custòdia de l'Església Sant Ignasi de Bogotà, coneguda com La lechuga pel verd de les seves maragdes, la qual fa part de la Col·lecció d'Art del Banc de la República. La seva exhibició marcarà la presència de Colòmbia com a convidat especial d'ARCOmadrid 2015. La Lechuga estarà exposada al Museu del Prado de Madrid entre el 3 de març i el 31 de maig de 2015. Un cop acabi la seva exhibició a Espanya, tornarà a Museu d'Art del Banc de la República de Bogotà on se seguirà exposant de forma permanent i gratuïta. El 2 de març del 2015 farà la inauguració oficial al Museu del Prado, sent aquesta la primera vegada que el programa "Obra convidada" presenta una peça no pictòrica.
Sobre 'La Lechuga'
Aquest tresor de l'art barroc elaborat en la llavors Nova Granada, va ser obra de l'orfebre Josep Galaz. Li va prendre 7 anys acabar-(1700-1707), 1.485 maragdes, un safir, 13 robins, 28 diamants, 62 perles barroques i 168 ametistes. No només se li considera una de les joies religioses més riques i belles d'Hispanoamèrica sinó que és el testimoni del que va passar amb el Barroc en terra d'orfebres, i de com aquest estil artístic va trobar noves dimensions en un territori en el qual abundaven el or i les maragdes, i en el qual estava encara viva la cultura indígena dels més destacats orfebres del continent. Durant el segle XVII i XVIII l'orfebreria produïda a Amèrica va assolir un alt nivell d'elaboració. La majoria de peces que es van elaborar durant aquest període tenien un cap religiós i gràcies a la riquesa del territori va ser possible la producció de nombrosos objectes que van ser treballats per decorar altars d'esglésies que, fins avui, sorprenen per la seva bellesa. Dins de la quantitat de peces litúrgiques realitzades en or i plata durant el període colonial, sobresurten les custòdies, la funció era presentar l'hòstia consagrada als fidels, fent part del ritual litúrgic i sent exhibides en processó durant la festa del Corpus Christi. A Amèrica es va preferir elaborar en forma circular i amb raigs ondulants, dotant-les d'un caràcter simbòlic en relació al sol.El Banc de la República va comprar aquesta custòdia als Jesuïtes i avui forma part de la seva Col·lecció d'Art que es pot visitar al Museu de art del Banc a Bogotà i que al costat de la col·lecció del Museu de l'Or expliquen la història de 3.500 anys d'art a Colòmbia.
Exhibició al Museu del Prado
Desde 2010 el Museu del Prado, amb el suport de la seva Fundació d'Amics, realitza el programa "Obra convidada", una activitat que permet exhibir al Museu peces úniques procedents de prestigioses institucions d'arreu del món, que complementen les col·leccions del Prado i propicien diàlegs entre diferents cultures i períodes històrics. Per presentar aquesta custòdia, extraordinari exemple del Barroc en terra d'orfebres, el Museu del Prado ha triat la sala 18A de l'edifici Villanueva, que reuneix obres de Claudio Coello, Herrera 'el Mosso "i Antolínez, entre d'altres. Són quadres dinàmics, coloristes i exuberants en els que, igual que a 'La Enciam', la riquesa, el cromatisme i l'esplendor van ser posats al servei del culte catòlic. La Enciam 'serà la sisena obra convidada al Prat després de Verge amb el Nen i àngels de Jean Fouquet (1452), del Museu Reial de Belles Arts d'Anvers en 2014; Retrat de cavaller del Museu Metropolità de Nova York el 2012; La acròbata de la bola (1905) de Pablo Picasso, conservada al Museu Pushkin de Moscou el 2011; el El davallament de Caravaggio, conservat als Museus Vaticans en 2011 i Les filles d'Edward Darley Boit de John Singer Sargent del Museu de Belles Arts de Boston el 2010.
Impremta Pages - banner-180x178banner-oro-180x180-gene

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90