13 juny 2012
Notícies Barcelona

La Fundació Vila Casas fa donació d’una escultura de Jaume Plensa a la ciutat

bonart

La Fundació Vila Casas ha presentat avui 13 de juny l’escultura Dell’Arte de l’artista Jaume Plensa que es dóna a la ciutat de Barcelona. Es tracta d’una escultura monumental de ferro, creada el 1990, de 270 x 130 x 130 cm i 2700 kg. El Consell Assessor d’Art Públic de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar ubicar-la a la plaça del Museu Can Framis (Roc Boronat, 116-126).

La Fundació Vila Casas també ha donat recentment a la ciutat de Barcelona l’escultura d’Alfonso Alzamora, Homenatge a Isaac Albéniz i Alicia de Larrocha, inaugurada el mes de maig i emplaçada a l’espai d’accés a L’Auditori (c. Lepant, 150).

Aquesta és la quarta obra de Jaume Plensa emplaçada a l’espai públic de Barcelona, Escullera, un conjunt de tres escultures ubicades al carrer Conflent amb la Via Júlia; l’escultura també anomenada Dell’Arte, ubicada al Jardí d’ Escultures de la Fundació Joan Miró i el conjunt Born, al passeig del Born.

Jaume Plensa (Barcelona, 1955) és un dels escultors més rellevants del panorama nacional i internacional. El seu treball es caracteritza per la conjugació d’elements oposats que, a través de la diversitat de materials com el ferro o l’aigua, arriben a copsar la vertadera essència del fet creatiu. L’eix conductor del seu treball se centra en la dimensió de l’home i la seva relació amb l’entorn. Entre les seves exposicions realitzades, cal destacar la retrospectiva que li va dedicar el Museu Nacional Centre de Arte Reina Sofía, l’any 2000, els encàrrecs d’escultura pública arreu del món i diverses escenografies per a òperes i teatres com la de La Fura dels Baus.

Durant la dècada dels anys 80 treballa amb materials pesants com ara el ferro, que posteriorment substituirà per d’altres més lleugers. El ferro, element industrial , permet llegir la nostra pròpia història en un intent d’evocar la memòria; l’alliberació de l’escultura de qualsevol ornament condueix la seva producció vers l’expressivitat directa que convida a un recolliment interior. A l’escultura Dell’Arte, una columna amaga un tòtem, que alhora esdevé un receptacle emmagatzemador d’aigua, un dels quatre elements que possibiliten i sostenen l’equilibri còsmic; una harmonia que provoca tensions entre contraris per copsar l’essència primigènia. Les dimensions, sempre humanes, del seu treball tridimensional, són embolcallades d’un entorn místic i diví que dota el treball de l’escultor d’una aura poètica que es nodreix dels grans literats de la història i perpetuar la nostra memòria.

Etiquetes: · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies