13 juny 2016
Exposicions Sant Cugat del Vallès

“La ciutat en blanc i negre” d’Abel Florido a la Sala Rusiñol

bonart

La Sala Rusiñol de Sant Cugat del Vallès presenta La ciutat en blanc i negre d’Abel Florido, del 17 de juny al 13 de juliol del 2016.

Pertanyent a una nova promoció de pintors barcelonins, Abel Florido (Barcelona, 1963), mitjançant un traç espontani però segur i un ús dinàmic dels enquadraments, aporta una visió fresca i directa sobre les principals artèries de la capital catalana i els seus vianants. La Rambla i l’emblemàtic Cafè de l’Òpera, la Diagonal i la Casa de les Punxes, el passeig de Gràcia i la Pedrera, i altres elements urbans com ara els taxis negres i grocs, les entrades de metro i els ciclistes, apareixen representats amb tant encert que ens permeten sentir-nos immersos enmig del tràfec ciutadà.

Els protagonistes dels quadres som les persones comunes que diàriament sortim de casa per a atendre les nostres obligacions laborals, anar a comprar o trobar-nos amb alguna amistat. Mentre caminem no ens fixem massa els uns en els altres ni en el paisatge que ens envolta. Tant dóna que passem pel costat d’un edifici patrimoni de la humanitat o d’un o una jove elegant, en el monument no ens fixem i al congènere l’hem esborrat de la memòria al cap de pocs segons. Per tant, el color del nostre deambular sembla que hagi de ser el gris propi de les realitats anodines.

Però si en el nostre rodar pels carrers sabem mirar com pertoca entendrem que cada home i dona, lluny d’ésser un individu sense personalitat rellevant, constitueix un món únic de vivències i pensaments, que les pedres atresoren lliçons que els avantpassats ens han llegat, i que una banderola penjada a un fanal que anuncia una exposició del fotògraf Chema Madoz és una invitació a alterar la ruta rutinària i poc estimulant per a encaminar les nostres passes cap a experiències que ens reconfortin l’esperit.

I és quan prenem consciència de què la quotidianitat amaga tresors que el gris comença a transformar-se en color. Abel Florido estima la ciutat, i ens la presenta en blanc i negre, igual que certs artistes de la fotografia que veuen en aquesta combinació binària la millor manera de fer arribar amb força el missatge tot defugint les distraccions, però hi afegeix notes de color per a indicar-nos, com ara els idealistes del maig de 1968 a París, que sota les llambordes hi ha la platja, a cadascú correspon trobar-la.

Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies