4 desembre 2017
Exposicions Alcobendas

Gran retrospectiva dedicada a Victòria Civera

bonart

Figura clau de l’art espanyol, Victòria Civera exposa al Centre d’Art Alcobendas Every Day. Ni la paraula ni el silenci. La mostra és una retrospectiva sintètica per rescatar l’essencial de la seva pràctica i aturar-se en treballs que permeten abordar quatre dècades de trajectòria de Civera, desplegada en totes les disciplines: pintura, escultura, instal·lació, fotografia, vídeo i dibuix.

Fins al 3 de febrer els visitants podran contemplar al Centre d’Art Alcobendas peces iròniques de l’artista com Aviador Sibil·la (2008), Somnis inclinats (2009), Habitació anònima (1993) o Mal de Jem (2004), en diàleg íntim amb les instal·lacions recents. Susana Blas, comissària de l’exposició explica que el recorregut per l’exposició “està plantejat com una sinuosa travessia entre les obres, durant la qual un conjunt d’instal·lacions recents dialoguen amb peces emblemàtiques de tota la seva trajectòria. La finalitat última no és organitzar cronològicament els treballs ni abastar tota la seva pràctica sinó embolicar el visitant en una atmosfera sensorial que li permeti endinsar-se en l’univers de Civera, ple de saviesa i d’associacions poètiques. L’ús d’objectes quotidians i materials industrials, al costat de les tècniques tradicionals, doten a la seva obra d’una atmosfera singular “.

L’exposició està dividida en quatre territoris, concebuts a manera de moviments d’una simfonia, que van aportant diferents matisos de color i d’emoció al viatge. “El primer moviment serveix de preàmbul i ens situa a l’interior de casa taller, mitjançant la irònica peça habitació anònima. El segon moviment al·ludeix a la infància de l’artista ia la memòria familiar, filtrades a través de somnis recurrents. El tercer territori , ple de goig i de color, s’atura a la llum de la joventut, el fet amorós i en l’energia de la maternitat. i el quart i últim estadi ens guia cap a la maduresa, els processos de transformació espiritual i l’acceptació de la finitud. en aquesta última sala trobem la peça que aporta el to al projecte, Neu a Saro 2004 (2017), el rodatge silenciós, des de la finestra del seu estudi càntir, d’una nevada que cobreix prats i arbres, es converteix en un manifest a favor de l’art de la presència i de la màgia de l’instant quotidià”, diu Susana Blas.

A la imatge, vista de la mostra.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies