0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px

Notícies

"En diàleg", nou cicle de conferències i debats al Museu del Cinema

\
bonart girona - 03/04/18
El Museu del Cinema de Girona inicia "En diàleg", un nou cicle de conferències i debats. "En diàleg" tindrà aquest 2018 tres sessions: una dedicada als canvis que ha patit l'audiovisual els darrers anys, una altra sobre la relació de literatura i cinema i una darrera sobre les convergències entre el cinema i les arts escèniques. Aquest cicle ha estat programat amb la idea que el Museu pugui ser el punt de partida per una reflexió més àmplia sobre el cinema i l'audiovisual i les seves interrelacions amb altres disciplines artístiques. La primera sessió se celebrarà el dia 6 d'abril a les set de la tarda. La taula portarà per títol "El cinema de la darrera dècada" i es portarà a terme la setmana en què el Museu del Cinema celebrarà el 20è aniversari. La idea de la taula és parlar sobre les transformacions que ha patit el cinema i l'audiovisual en els darrers vint anys des del punt de vista artístic, tecnològic i sobretot des dels espais i suports de difusió. Participaran en la taula Àngel Quintana, crític de cinema i professor d'Història i Teoria del Cinema a la Universitat de Girona; Quim Casas, crític de cinema i professor; Imma Merino, crítica de cinema i professora d'Història del Cinema i d'Anàlisi dels Mitjans de Comunicació a la Universitat de Girona, i Núria Bou professora titular de Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra i directora del Màster Oficial en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporanis. La moderadora de l'acte serà la periodista Mercè Sibina. La segona sessió (11 de maig) serà una conferència de Sergi Pàmies sobre "Cinema i Literatura". L'escriptor ens parlarà de les relacions entre l'art d'escriure i de llegir i la imatge en moviment. Sergi Pàmies (París, 1960) ha publicat els reculls de contes com T'hauria de caure la cara de vergonya, Infecció, La gran novel·la sobre Barcelona (Premi de la Crítica Serra d'Or), L'últim llibre de Sergi Pàmies, Si menges una llimona sense fer ganyotes (Premi Ciutat de Barcelona i Premi Lletra d'Or), La bicicleta estàtica (Premi Maria Àngels Anglada) i Cançons d'amor i de pluja. També ha publicat les novel·les La primera pedra (Premi Ícaro), L'instint (Premi Prudenci Bertrana) i Sentimental i l'assaig Confessions d'un culer defectuós. Ha traduït a Guillaume Apollinaire, Bob de Groot, Agota Kristof, Amélie Nothomb, Daniel Pennac, Charles Perrault i Jean-Philippe Toussaint. La seva obra ha estat traduïda al francès, al castellà, a l'alemany, a l'italià i al grec. Col·labora de manera regular en diversos mitjans de comunicació. Ha rebut el Premi Manuel Vázquez Montalbán de Periodisme. La tercera sessió (1 de juny) serà una conferència dictada per Marcos Ordoñez sobre "Cinema i Teatre". Ordoñez, crític de teatre, parlarà des del seu coneixement sobre les influències i els contagis de les dues arts. Ordoñez (Barcelona, 1957) és escriptor i col·labora habitualment al diari El País. Ha escrit les novel·les Una vuelta por el Rialto (1994), Rancho aparte (1997), Puerto Ángel (1999), Tarzán en Acapulco (2001), Comedia con fantasmas (2002), Detrás del hielo (2006), Turismo interior (2010), Un jardín abandonado por los pájaros (2013) i Juegos reunidos (2016). Ha publicat obres dedicades al cinema i el teatre com Beberse la vida: Ava Gardner en España (2004), Telón de fondo (2011) o Big Time: la gran vida de Perico Vidal (Libros del Asteroide, 2014). El cicle "En diàleg" s'inclou en un seguit d'actes que s'han programat aquest 2018 amb motiu del 20è aniversari del Museu del Cinema però estan pensats perquè tinguin continuïtat més enllà de l'any en curs i que se'n puguin programar més edicions. Totes les sessions són gratuïtes i l'aforament és limitat. Les sessions començaran puntualment a les 7 del vespre i l'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada. A la imatge, Sergi Pàmies a la Setmana dels Rahola.
La-Galeria-201602-recursthumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal