27 gener 2017
Exposicions Cartagena

El Muram amplia l’exposició de fotografia “Estudi Martínez Blaya” fins al març

bonart

La mostra organitzada per Cultura en el Museu Regional d’Art Modern de Cartagena euneix més d’un centenar d’imatges que ofereixen un recorregut per 80 anys de la història de la ciutat portuària.

El Museu Regional d’Art Modern de Cartagena (Muram), amplia fins al pròxim 5 de març l’exposició “Estudi Martínez Blaya. Tres generacions de fotògrafs”, organitzada per la Conselleria de Cultura i Portavocía i que ja ha rebut la visita de més de 2.500 persones.

La mostra, que tenia previst tancar les portes aquest cap de setmana, convida al visitant, segons va explicar la directora general de Béns Culturals, Maria Comas, “a fer un recorregut per més de 80 anys de la societat Cartagena a través de 120 fotografies del conegut estudi; unes imatges que formen part de l’extens llegat de Martínez Blaya, cedit el 2002 a l’Arxiu General de la Regió i integrat per unes 40.000 peces”.

L’estudi Martínez Blaya ha mantingut obertes les seves portes des dels anys 30 del passat segle fins a l’actualitat gràcies a tres generacions de fotògrafs, “testimonis de la història i el desenvolupament de la ciutat, des de les ja clàssiques fotos de noces, batejos i comunions, imprescindibles en totes les llars de l’època, fins a la fotografia documental o els retrats de les artistes de varietats del teatre argentí al seu pas per Cartagena i que s’exhibeixen al Muram “, ha afegit Comas.

Tres generacions
Juan Martínez Blaya (1890-1975) i Antonio López Pérez (1904-1982) van coincidir treballant a la galeria de Casau Abellán, fotògraf transcendental a Cartagena. En 1932 va ser quan van obrir el seu propi estudi, creant una forma de retratar molt personal, centrada sobretot en el document social, en els casaments, batejos, comunions i en el retrat individual o familiar.

La segona generació de l’estudi Martínez Blaya la van formar en els anys 40 els fills de López Pérez, Antonio López Ruiz (1931-2002) i José López Ruiz (1932), els quals, a més de renovar la seva tasca de retratistes, van sumar al seu treball la documentació d’esdeveniments socials i industrials amb grans encàrrecs com el realitzat per la refineria d’Escombreras.

Els fotògrafs van trobar el seu relleu en els seus respectius fills, José López Sarget (1970) i ​​Antonio López Mateo (1959). Seguint amb el retrat i la fotografia documental, van anar més enllà de l’encàrrec per introduir-se al món artístic, en l’ús de la fotografia com un llenguatge creatiu amb el qual experimentar.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies