29 agost 2015
Notícies Venècia

El Festival de Cinema de Venècia acull l’últim treball d’Antoni Muntadas

bonart

En la seva 72 edició, el Festival de Cinema de Venècia mostrarà l’últim treball d’Antoni Muntadas, un vídeo projecció el protagonista de la qual és la ciutat de Venècia: Dérive Veneziane.

Antoni Muntadas (Barcelona, 1942) és un dels artistes vius internacionals més reconeguts i forma part de la primera generació que va treballar amb el vídeo. És autor de nombrosos treballs relacionats amb l’arquitectura, com el que podrà veure’s a partir del proper 1 de setembre en el marc de la Mostra Internazionale d’Art Cinematografica.

Es tracta de Dérive Veneziane, una reflexió sobre una Venècia desconeguda que el director de la mostra, Alberto Barbera ha volgut mostrar en aquest esdeveniment. L’obra de l’artista internacional podrà veure’s al Movie Village a Giardino del Lido entre l’1 i el 12 de setembre. La projecció, per desig exprés de l’artista, tindrà lloc en un espai públic.

A Espanya, Dérive Veneziane, podrà veure’s en una única sessió el dia 3 de setembre a les 19h a la Galeria Joan Prats de Barcelona.

Sobre el projecte

Dérive Veneziane tracta de Venècia. Les ciutats són representades de vegades a través de forts estereotips o clixés. Dérive Veneziane tracta de mostrar una altra cara de la ciutat, l’oculta, la desconeguda, la misteriosa. A través d’un viatge basat en la dérive situacionista, a la nit i des d’una barca… Dérive Veneziane aporta nocions de foscor, solitud, descobriment, pèrdua, intriga i fantasmagoria.

A la deriva, a la nit a través de Venècia. La trobada amb l’inesperat i l’imprevist. Una sèrie de quadres que precipita una nova consciència d’aquest entorn urbà i la seva transformació en la foscor. Eliminant tota ruta diürna predictible, aquesta mise-en-scène deambulant dóna lloc a una nova consciència. Explorant la psicogeografia definida en primer lloc per Guy Debord, aquest viatge pretén modular la realitat mitjançant la creació d’una ressaca desorientadora i una aguda consciència de terroir. Venècia de nit és estimulant, en la línia del que Honoré de Balzac va descriure com flânerie o “la gastronomia de l’ull”.

Sobre l’artista

Antoni Muntadas (Barcelona, 1942) viu a Nova York des de 1971, va ser un pioner de la videoinstalació a mitjans dels setanta, i va continuar treballant amb fotografia, vídeo instal·lació, àudio, i intervencions urbanes.

Muntadas ha rebut nombrosos honors, incloent premis de la Fundació Solomon R. Guggenheim, la Fundació Rockefeller, la Fundació Nacional per a les Arts, el Consell d’Estat de Nova York per les Arts, Arts Electronica de Linz, Laser d’Or en Locarno, i el Premi Nacional de Arts Plàstiques de la Generalitat de Catalunya. En 2005 el Ministeri de Cultura espanyol li va concedir el Premi Nacional d’Arts Plàstiques i el Premi Velázquez.

Iteracions dels seus projectes icònics, com Between the Frames: The Forum (1983-1993), The Board Room (1985), i la sèrie en curs On Translation (1995- …) i The Construction of Fear (2008- …) –han estat àmpliament exposades en institucions i galeries d’Amèrica del Nord, Sud-amèrica, Europa i el Mig Orient. Muntadas va participar en les edicions de la Documenta de 1977 i 1997, la Whitney Biennal 1991, la Biennal de São Paulo de 1983, la Biennal de l’Havana 2000, la Biennal de Taipei 2002, la Biennal de Gwangju 2004, la Biennal d’Istanbul 2011, i la 2012 Trienal de Paris. En 2005 va representar a Espanya en la Biennal de Venècia, on va crear un projecte integral sobre l’evolució arquitectònica de la Biennal al llarg de la seva història. Les seves obres s’han inclòs en exposicions en el MACBA, Barcelona; el Laboratorio Arte Alameda, Ciutat de Mèxic; Weserburg, Bremen; Espai Fundació Telefònica, Buenos Aires; Württembergischer Kunstverein, Stuttgart; i la Estaçao Pinacoteca, São Paulo. La seva exposició més recent, Muntadas: Entre / Between, va tenir lloc en el Museu Nacional Centre d’Art Regna Sofia, Madrid, des de novembre de 2011 fins a març de 2012. S’obra s’ha exposat també en la Fundação Calouste Gulbenkian, Lisboa, Portugal, en el Jeu de Paume a París i en la Vancouver Art Gallery, Vancouver, Canadà, en 2013.

Recentment ha exposat en el Kent Fini Art, New York; Galleria Michela Rizzo, Venezia; Galeria Joan Prats, Barcelona, i Galeria Moisés Pérez de Albéniz i a Madrid així com en el MuCEM- Musée des Civilisations de l’Europe et de la Mediterranée- Marseille in France.

Des de 2011 ha estat treballant en el projecte Asian Protocols, presentat per primera vegada al públic en el 2014 en el Total Museum de Seoul (Korea), i in progress a Japó i Xina.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies