20 juliol 2011
Notícies

Barcelona: Quatre obres ingressen al MNAC gràcies a un dispòsit del Ministeri de Cultura

bonart

El president del MNAC, Narcís Serra, i la directora general de Belles Arts i Béns Culturals del Ministerio de Cultura, Ángeles Albert, acompanyats pel director general de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, Joan Pluma; el director de Patrimoni, Arxius i Museus de l’Ajuntament de Barcelona, Josep Lluís Alay; i la directora del MNAC, Maria Teresa Ocaña, han presentat avui, dia 20 de juliol de 2011, les quatre obres adquirides pel Ministeri de Cultura gràcies a una dació en pagament d’impostos. Amb la incorporació de Collage Peinture, de Joan Miró, Interior del Moulin de la Galette, de Ramon Casas, Le bal blanc i La llotja, de Hermen Anglada Camarasa, el MNAC reforça la presència d’aquests importants artistes a les seves col·leccions d’art modern. La incorporació de la pintura Interior del Moulin de la Galette de Ramon Casas al MNAC, museu que conserva la millor col·lecció d’obres d’aquest artista, permet visualitzar l’ambient de l’interior del ball que veiem des de l’exterior a Plein Air (París 19890-1891), una de les obres més conegudes de Casas. L’ingrés d’aquesta obra, a més d’oferir-nos un contrapunt perfecte a aquesta altra tela que forma part de les col·leccions del Museu, contribueix a donar-nos una visió més completa i atractiva de l’escenari on va transcórrer la vida bohèmia de Casas i Rusiñol durant la seva estada conjunta a Montmartre. Pel que fa a Anglada Camarasa, les dues pintures, que daten dels primers anys del segle XX, omplen un buit considerable, atès que el MNAC únicament compta amb una altra obra de petit format d’aquesta etapa. Les noves incorporacions són dues obres molt representatives del llenguatge pictòric tan característic d’Anglada per les seves tonalitats blanques i els efectes lumínics del París nocturn, que ofereixen, en definitiva, una viva i personal imatge de la vida nocturna d’aquesta ciutat. Finalment, el collage-pintura de Miró suposa la incorporació al MNAC d’una obra que data d’un període fonamental en la trajectòria d’aquest artista, el de l’antipintura. La presència d’obres destacades de Miró és una de les mancances més notables de la col·lecció del MNAC i a la espera de que aquesta situació es pugui solucionar en un futur, ara per ara, aquesta peça esdevé «el Miró» del MNAC. A la imatge, Interior del Moulin de la Galette, de Ramon Casas. París, cap a 1890-1891. Oli sobre tela.

 

Etiquetes: · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies